Aviseringar
Rensa alla

Skulle man kunna göra så?


4ypu02
Ämnesstartare

Det är religonsfrihet i Sverige! It means att man kan tro på vad/vem som helst!
Det är olagligt med KKK i Sverige! Så om jag väljer att tro på KKK, välja KKK som religion och sen så utökar jag religionen genom att finansiera medlemmarna!
Och sen så när religionen hat tillräckligt många medlemmar, så kan man göra en religös revolution! Och om de lyckas så blir ju landet KKK styrt!
Jag räknar inte med att andra länder (USA) kommer att lägga sig i! Men är det teoretisk möjligt?


   
Citera

4ypu02:

tro på KKK

4ypu02:

religon

För det första kanske det är svårt att få KKK till en religion..?

Sedan är inte lagen svart eller vit. Exempelvis har vi religionsfrihet så religiös slakt på getter är tillåtet.

Samtidigt har vi en djurskyddslag som säger att det är olagligt att slakta getter på ovan nämnda sätt...


   
SvaraCitera

KKK är kristna fanatiker.

Ingen religion.


   
SvaraCitera

Klu Klux Klan som så har ingen grund relaterad till någon gudatro eller liknande, mig veterligen... Det är tveksamt, att du ens skulle lyckas registrera din grupp som ett trossamfund.


   
SvaraCitera

åh ditt tard

Slumpartad:

KKK är

Slumpartad:

Ingen religion.


   
SvaraCitera
4ypu02
Ämnesstartare

Jag påstod aldrig att KKK var religion! Men frågan var, skulle man kunna registrera det som religion?


   
SvaraCitera

Skulle vilja registrera idioti som religion, tycker du skulle passa perfekt där i [rolleyes].


   
SvaraCitera

Testa.


   
SvaraCitera
4ypu02
Ämnesstartare

Jag har en liten penis


   
SvaraCitera

4ypu02:

Jag har en liten penis

Säger du det.

4ypu02:

Men frågan var, skulle man kunna registrera det som religion?

Man skulle kunna försöka, och sannolikt få sin ansökan avslagen.


   
SvaraCitera
time
 time

4ypu02:

Men frågan var, skulle man kunna registrera det som religion?

Nej. För att en religion ska kunna kallas just religion finns det tre "krav" - en försäkran om frälsning, en tro på en bestämd teologi, samt omvändning av icketroende. Ku Klux Klan uppfyller inte kriterierna. Det är en politisk och fanatisk sektrörelse som visserligen byggdes upp av kristna och har tagit värderingar av den kristna tron, men det är inte en religiös grupp.


   
SvaraCitera