Aviseringar
Rensa alla

Skulle men 15-åring ha råd...?


Neutron:

Du har 30 år på dig att skaffa barn, ha tålamod.

Nej, tycker inte att man ska föda fram massa downies. [no-no] Men hon har i alla fall 14 år kvar innan det börjar bli hög risk för sådant, så hon behöver verkligen inte stressa.


   
SvaraCitera
time
 time

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=302139&page=1#11241324

Hur många trådar tycker du behövs? [tard] Men, som svar, så ja - det är sjukt dyrt att ha barn. Som någon redan konstaterade så har man väl räknat ut att ett barn kostar 1 mille fram till artonårsdagen. Sen tycker jag, helt ärligt, att någon som skapat trådar om hur många tabletter man ska ta för att dö, inte ska så mycket som snudda vid tanken på att skaffa barn förrän han eller hon är helt stabil...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med hjälp från många andra vuxna går det, men du klarar det inte ensam. Allt är möjligt, men jobbigt som fan. Om du ska behålla ungen måste du arbeta till 200%! Speciellt om inte fadern är delaktig. Det är tufft men du klarar det om du sätter barnets bästa framför ditt eget.


   
SvaraCitera

Nej. Knasiga unge.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Hur många trådar tycker du behövs? [tard]

Obvious case av att använda slå ihop tråd funktion. [no-no] Din lata jäfel! [no-no][cool]


   
SvaraCitera
time
 time

Jonnybravo91:

Din lata jäfel!

Jag har aldrig slagit ihop trådar förut så jag liksom ba tänkte inte på't. [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag har aldrig slagit ihop trådar förut så jag liksom ba tänkte inte på't. [sad]

säääääääääkert va [cool]


   
SvaraCitera

without_you:

ja undrar vad kostnaderna för ett barn 0-3 år skulle bli per månad

Har ju svarat redan [mad]

ChickiBull:

Hittade en lista:
http://www.swedbank.se/idc/groups/public/@i/@sc/@all/@kp/documents/article/fm_26...

85 000 år 1: 7100 i mån
64 000 år 2: 5333 i mån
60 400 år 3: 5033 i mån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Har ju svarat redan

Jo tack för svar , nånting blev konstigt med datan så ja kunde inte se va folk hade skrivit på förra tråden därför skaffa ja ny


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

without_you:

Då kanske man kan gå klart gymnasiumet och då är ju barnet ungefär 3 år och då kan man vänta med universitetet tills barnet börjar på dagis. eller...?

Vetefan hur du skulle orka det. Du anar inte hur mycket plugg universitet innebär, det är minst 16 timmar plugg varje dag. Sen skulle jag tro att du skulle behöva extraknäcka för att ha råd med ungen. Pengarna från bidrag/lån kommer inte räcka. Du kommer bli utbränd som aska.

Snälla, vänta tills efter universitetet. Du kommer att ångra dig. Skaffa en hund/katt istället, träna att ta hand om den.


   
SvaraCitera

without_you:

Jo tack för svar , nånting blev konstigt med datan så ja kunde inte se va folk hade skrivit på förra tråden därför skaffa ja ny

Det står ju i den här tråden [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att det kostar mycket pengar är väl inte direkt huvudanledningen att 15 åringar inte bör skaffa barn [rolleyes]


   
SvaraCitera

en femtonåring har inte en chans att själv kunna försörja ett barn, Ett barn kostar i genomsnitt 1000 000 sek att ha under sin livstid,


   
SvaraCitera

troll


   
SvaraCitera