Aviseringar
Rensa alla

skulle ni


Ämnesstartare

Tycker inte det är underligt att de inte bara tar upp problemet med första bästa förälder som dyker upp för att hämta barnet på dagis. Om det är pappan, so be it, men att avstå från att ta upp det, för att senare ta upp det med modern, kan jag förstå är beklämmande. Inte för att mamman inte vill vara delaktig, men för att personalen uppenbarligen valde att tala med modern istället för fadern av någon anledning. Problemet kvinnan/mamma ser med detta, är inte att hon informeras om saken i fråga, utan varför det är just hon av de två som personalen väljer att prata med. Det är inte delaktigheten som jag tror hon tycker är problemet, utan hur hon upplever att hon blir behandlad utifrån en könsroll hon inte vill efterfölja (mamman är den som har mest koll på kidsen etc). Av praktiska skäl är det ju också bättre att tala med pappan i detta fall, då det är han som sköter skjuts till/från fritids, skola och andra sådana aktiviteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Men lol. Har du lust att länka till diskussionen? Vore kul läsning.

kan inte länka från ipaden, och det är en stängd grupp. kan försöka imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

kan inte länka från ipaden, och det är en stängd grupp. kan försöka imorgon.

bjud in

Chibibbi: la

fast de kan ju ha försökt nå fram till pappan utan resultat,han kanske bara inte uppfattat det så, hursom så har han ju inte bättrat sig och hon vägrar göra grejer för barnen som hon anser att han ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen aning och känner att du nog vet det bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fast de kan ju ha försökt nå fram till pappan utan resultat,han kanske bara inte uppfattat det så, hursom så har han ju inte bättrat sig och hon vägrar göra grejer för barnen som hon anser att han ska göra.

om de har försökt, och inte nått fram, har jag inget problem med att de går till modern. då är det inte ett könsrollsproblem, tänker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

om de har försökt, och inte nått fram, har jag inget problem med att de går till modern. då är det inte ett könsrollsproblem, tänker jag.

nej precis.
jag har alltid pratat med alla vårdnadshavare och släktingar, men känner man att någon är lättare att nå fram till, av någon anledning, så är det ju lättare att prata med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hur menar du?

att du skulle va misogyn 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nej precis.
jag har alltid pratat med alla vårdnadshavare och släktingar, men känner man att någon är lättare att nå fram till, av någon anledning, så är det ju lättare att prata med den.

ja, absolut, det tycker jag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad betyder misogyn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:
Vad betyder misogyn?

kvinnofientlig, fördomar mot kvinnor etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kvinnofientlig, fördomar mot kvinnor etc

Ok, isf

amsi: nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

amsi:
nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera