Aviseringar
Rensa alla

Skulle ni kunna tänka er att ta emot en flykting?


Ämnesstartare

isola:

när det är rätt få som är villiga att ta emot fosterbarn, vilka man ändå får lön för och att ha, så är det nog rätt få som vill ta emot vuxna människor på obestämd tid och låta dem gå runt i ens hem medan man är på jobbet. om man sedan ska försörja dessa "i viss mån" så blir nog dessa ännu färre, tyvärr.

Du är medveten om att många är barn va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carro97:

Du är medveten om att många är barn va?

Då är det ännu värre, då måste man ju ha vårdnad om dessa och fixa allt åt dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet att man gjorde så med barn under andra världskriget men det är ju andra tider nu tyvärr. 


   
SvaraCitera

skulle inte ens ha plats för ett barn i min lägenhet


   
SvaraCitera

Sover

Knekten:
Skulle vara intressant att införa ett tvång för alla som är för hög invandring att de är tvungna att låta ett par stycken bo i deras hem och ta del av deras mat. Intressant att se hur många som skulle vara för då.. Galen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

när det är rätt få som är villiga att ta emot fosterbarn, vilka man ändå får lön för  att ha, så är det nog rätt få som vill ta emot vuxna människor på obestämd tid och låta dem gå runt i ens hem medan man är på jobbet. om man sedan ska försörja dessa "i viss mån" så blir nog dessa ännu färre, tyvärr.

Tycker det är ett rätt rasistiskt tankesätt att inte kunna visa lite medmänsklighet mot folk som har det svårt bara för att det skulle rucka lite på ens egna bekvämlighet. Lite av ett SD-resonemang.


   
SvaraCitera

Carro97:

Tycker det är ett rätt rasistiskt tankesätt att inte kunna visa lite medmänsklighet mot folk som har det svårt bara för att det skulle rucka lite på ens egna bekvämlighet. Lite av ett SD-resonemang.

Då vet du inte vad rasism är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Då vet du inte vad rasism är.

Jo, det vet jag.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Nej skulle inte ta emot en flykting. Och absolut inte illegala om dom var det. Sverige ska satsa på att hjälp flyktingar på plats och inte låta dom ta en lång och farlig resa hela vägen till Sverige. 


   
SvaraCitera

Carro97:

Jo, det vet jag.

Tydligen inte.
På vilket sätt är det rasistiskt att inte vilja ha en inneboende?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha.

Vill du ha ISIS hemma hos dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carro97:

Tycker det är ett rätt rasistiskt tankesätt att inte kunna visa lite medmänsklighet mot folk som har det svårt bara för att det skulle rucka lite på ens egna bekvämlighet. Lite av ett SD-resonemang.

 Rasism är ngt allvarligt och inget skällsord man ska slänga sig med när man ej har koll på vad det är. Hade jag skrivit att folk/jag inte vill ta emot invandrare för att de är invandrare så hade det varit rasistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs: nte låta dom ta en lång och farlig resa hela vägen till Sverige.

fast det funkar inte att låta folk bo kvar under brinnande krig


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

isola:

fast det funkar inte att låta folk bo kvar under brinnande krig

Nej men man kan inte låta dom åka på en halv sjunken fiskebåt heller.
Det finns många grannländer där man kan hjälpa dom, och med att Sverige ger pengar till dessa länder så man kan stötta dom på plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, en eller två skulle jag absolut kunna tänka mig. Det skulle nog hjälpa till lite med integrationen också. Skulle gärna visa dem runt och presentera dem för deras nya hemland.


   
SvaraCitera