Aviseringar
Rensa alla

Skulle ni tycka det var tråkigt om de etniska svenskarna dog ut?


Ämnesstartare

Sitter här lite och funderar på att ni tycker det skulle vara tråkigt om de etniska svenskarna dog ut? Jag tycker inte att alla som bor i Sverige måste vara just det. Men vore det inte tråkigt om människorna som byggde upp det här landet dog ut?


   
Citera

hur menar du att de skulle dö ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: hur menar du att de skulle dö ut?

Ja att Sveriges befolkning minskar utan invandring vet ju vi alla. Och sen så parar ju svenskar sig med icke-svenskar och barnen får sällan ett typiskt svenskt utseende. Så den dagen kommer ju komma när svenskarna är som indianerna i USA och knappt existerar.


   
SvaraCitera
Notice

Sheriffen:

Ja att Sveriges befolkning minskar utan invandring vet ju vi alla. Och sen så parar ju svenskar sig med icke-svenskar och barnen får sällan ett typiskt svenskt utseende. Så den dagen kommer ju komma när svenskarna är som indianerna i USA och knappt existerar.

Tvivlar faktiskt på det, lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Notice: Tvivlar faktiskt på det, lol.

Vad pekar på att det inte kommer att hända?


   
SvaraCitera

Det skulle väl vara ska tråkigt om jag dog, ja.


   
SvaraCitera
Notice

Sheriffen:

Vad pekar på att det inte kommer att hända?

Fattar inte varför etniska svenskar skulle dö ut eftersom invandrare kommer in i Sverige? Är det för att dom parar ihop sig med utländska? Om dom vill göra det, låt dom göra det då. Fattar inte varför det är så tråkigt? Det är deras val.


   
SvaraCitera

Ett problem vi inte får blunda för är att de etniska svenskarna föder färre och färre barn medans araber och afrikaner som inte använder sig av preventivmedel p gr av religösa förvirringar föder barn i mängder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Notice: Fattar inte varför etniska svenskar skulle dö ut eftersom invandrare kommer in i Sverige? Är det för att dom parar ihop sig med utländska? Om dom vill göra det, låt dom göra det då.

Eftersom dom föder många barn och svenskarna inte gör det? Jag vill inte förbjuda det, jag bara undrar om folk tycker det är tråkigt.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Och sen så parar ju svenskar sig med icke-svenskar och barnen får sällan ett typiskt svenskt utseende.

är väl inte jättevanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: är väl inte jättevanligt

Inte helt ovanligt heller. 


   
SvaraCitera
mynona

Sheriffen: Men vore det inte tråkigt om människorna som byggde upp det här landet dog ut?

Jag tycker inte att de nuvarande etniska svenskarna byggde upp landet: de svenskar som levde på den tiden landet byggdes upp byggde upp landet. Men jag antar att vi har helt olika sätt att resonera, jag är individualist och har svårt att förstå hur man kan identfiera sig som person med en etnisk grupp på det viset, jag betraktar det som ett sätt att utplåna sig som person att göra det. 


   
SvaraCitera

Om dom dog ut bokstavligen skulle det väl vara lite synd då man tycker om svenska boys.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Men vore det inte tråkigt om människorna som byggde upp det här landet dog ut?

De är döda sedan länge...


   
SvaraCitera

nej

etniciteter förändras över tid alldeles oavsett om de beblandar sig eller inte, så en "etnisk svensk" idag är inte samma sak som en "etnisk svensk" för tvåtusen år sedan (inte bara för att sverige inte var sverige för tvåtusen år sedan)

människorna som "byggde upp det här landet" var också götar, gutar, valloner och uraliska folkgrupper, med flera

varför inte sörja indoeuropéerna också


   
SvaraCitera