Aviseringar
Rensa alla

Skulle ni tycka det var tråkigt om de etniska svenskarna dog ut?


inte tråkigare än om andra etniciteter dog ut. 


   
SvaraCitera

Det tråkiga är väl att utvecklingen fungerar närmast som ett övergrepp mot svensken där makthavare slutat lyssna och prioritera sina egna medborgare, och att de som idag identifierar sig som svenskar kommer att vara på den korta ändan inom 2-3 generationer med nuvarande utveckling.

Men särskilt orolig är jag inte egentligen, då jag vet att ett nationalistiskt uppvaknande kommer att ta sin fart och beroende på hur sent den kommer så blir de revolutionära uttrycken. 

Men det känns rätt onödigt att vi ska behöva medvetet sänka vår nation fram tills dess. Så mycket potentiell bortkastat, så många år av smart politik som gav oss en udd mot övriga världen - borta!


   
SvaraCitera

Nej det skulle inte vara så kul


   
SvaraCitera

Weeaboo: Men särskilt orolig är jag inte egentligen, då jag vet att ett nationalistiskt uppvaknande kommer att ta sin fart och beroende på hur sent den kommer så blir de revolutionära uttrycken.

vad betyder det här?


   
SvaraCitera

Skulle inte bry mig särskilt mycket. Däremot bryr jag mig mer om själva landet och alla dess medborgare. 


   
SvaraCitera

Jag är inte orolig för att det skulle ske. Men jag kan absolut tycka att det vore tråkigt, precis som om det skulle gälla vilken annan etnicitet som helst. 


   
SvaraCitera

payphonepimp: vad betyder det här?

Att ju senare vändningen kommer desto våldsammare kommer läget att bli. 

Tror det blir svårt att hålla ihop en stat där oenigheterna skulle bli så stora som den stundande utvecklingen förordar. Och jag är rätt övertygad att när eller om det läget nås så kommer svensken fortfarande vara den enskilt mest starka gruppen i samhället.


   
SvaraCitera

Armagedon: Jag är inte orolig för att det skulle ske. Men jag kan absolut tycka att det vore tråkigt, precis som om det skulle gälla vilken annan etnicitet som helst.

Precis. Det är väl härligt att världen har mångfald, att det finns olika kulturer folkslag världen över med sina säregenheter? Det vore rätt trisst om unikum från denna världen bara försvinner. Mångkulturen och massinvandringen håller dock på att förgöra en framgångsrik civilisation och det helt frivilligt från våran sida, när för få anstränger sig för att sätta sig in i frågor och göra något åt saken. 


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Mångkulturen och massinvandringen håller dock på att förgöra en framgångsrik civilisation

det finns mer eller mindre en direkt korrelation mellan civilisationers vitalitet och deras kulturella mångfald, du vet inte vad du pratar om


   
SvaraCitera

payphonepimp: det finns mer eller mindre en direkt korrelation mellan civilisationers vitalitet och deras kulturella mångfald, du vet inte vad du pratar om

Det tror jag faktiskt att jag gör. Det är klart att det kan förekomma gemytligt utbyte mellan kulturer, men det är knappast en naturlag. Det finns väsentliga skillnader mellan vårt nuvarande kulturutbyte och vårt historiska.


   
SvaraCitera
lok501

Kort svar: ja, eftersom jag själv har helt svensk background I 600år och har även svensk släckt åtminstone hela vägen till vikinga tiden.

Längre svar; ja, men det kommer inte hända. "etnisitet är bara ett sätt att förklara utseande och gener som en viss folkgrupp har, och de "svenska" generna kommer att existera så länge som människan kommer existera.
Om du menar att folk som har svensk släckt till slut flyttar ut för att för många invandrare kommer in så är det inte häller troligt. Detta är för att vi bor i ett globalt sammhälle där etnisitet oftast inte påverkar relationer. Detta är relevant då "fler och fler svenskar" gifter sig och får barn med folk av annan etnisk bakgrund, vilket gör deras barn "halv svenska och halv annat", så de är även etniskt svenska. Om detta händer ett par generationer så kommer "svenska" gener blandas med både "svenska" och andra gener vilket bidrar till en större genpool samt att mutationer framstår vilket även utökar genpoolen.

Sammanfatning:
Kommer etniskt svenska dö ut? Inte igäntligen. Kan de? Definitift inte. Vill vi ha kvar samma gener som bara finns idag? Om du kan något om biologi så nej.

Side note:
För er naturare; jag vet att jag har lämnat ute en stor del utav genkunskap och att mycket antagligen inte går att förstå utan bakgrundskunskaper, but bare with me.

Tilläg:
Om du vill ha en uppsatts så skriver jag den gärna om jag får tid, men jag låter nog bli.


   
SvaraCitera

Lol "etniska svenskarna" LOL "människorna som byggde upp sverige" MEST LOL "typiskt svenskt utseende"Mycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera

nej d är ingen jävla utrotningshotad art vi pratar om


   
SvaraCitera

förresten är vi alldeles för dåliga på integration för att det ska kännas rimligt


   
SvaraCitera

nä 


   
SvaraCitera