Aviseringar
Rensa alla

Skulle sätta upp hyllor.. Den ena ramlade ner.. HJÄLP


Ämnesstartare

För någon vecka sedan satte jag upp hyllor på min gipsvägg. Allt gick bra och det gick fint. Använde vanliga skruvar och tänkte inte så mycket på det.

Den ena hyllan har jag hört dallrar lite när katten hoppar upp på den, så jag har tänkt att jag skulle skruva åt den lite till men glömt bort det.. Så idag trillade den ner... öööhm..... jahapp.. Den andra hyllan sitter ju helt stabilt?!??!?!?!?

Så jag hittade ett par lite längre skruvar o skruvade in med dem så länge, men den känns fortfarande ostabil, skruvarna sitter inte ordentligt.. så jag måste hitta en annan lösning.. Googlade och insåg att man måste ha någon specialskruv till gipsväggen.... Öööhm, FAN. Tror ni att jag kan köpa skruvar som är till för gipsväggar och skruva in i samma hål om de är längre och tjockare än de jag har nu? Vill ju inte gärna behöva göra fyra nya hål....... Och vilka skruvar är bäst till gips?


   
Citera

Ibland


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

jag skrev ett svar sen stod dett råden finns inte


   
SvaraCitera

ja det går du behöver en expander eller vad det heter o det står på paketen för gipsskiva finns även för betong osv fråga annars så får du rätt

köp en lite större det borde funka funkar utmärkt i andra porösa material typ spånskiva har lagat flera köksluckor som trillat loss med detta tex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
jag skrev ett svar sen stod dett råden finns inte

Det var väldigt konstigt. Skriv igen, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
ja det går du behöver en expander eller vad det heter o det står på paketen för gipsskiva finns även för betong osv fråga annars så får du rätt

köp en lite större det borde funka funkar utmärkt i andra porösa material typ spånskiva har lagat flera köksluckor som trillat loss med detta tex

Tror du jag kan använda de hålen jag redan gjort?


   
SvaraCitera

Fingerprints: Tror du jag kan använda de hålen jag redan gjort?

Fingerprints: köp en lite större det borde funka funkar utmärkt

det var svaret på det orkade inte skriva tyldligare andra gången


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leta upp reglarna och skruva i dem om du inte gjort det redan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det var svaret på det orkade inte skriva tyldligare andra gången

aah, tack!

iddqd:
leta upp reglarna och skruva i dem om du inte gjort det redan. 

reglar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det 

Eeh, borde jag byta skruvarna i den andra hyllan, trots att den sitter hur stabilt som helst? Stod till och med o drog i den lite nyss.


   
SvaraCitera

Fingerprints: reglar?

som sitter under o fördelar belastning o hålelr emot 


   
SvaraCitera

reglar e oftast fult


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.dinbyggare.se/communicate/artiklar/article.aspx?id=5101#Olika-typer-av-plugg-for-en-gipsskiva

Annars kan det kanske fungera med en vanlig plastplugg som man egentligen använder till betong-/tegelväggar, de går i så fall att peta in i de hål som redan finns. Fast jag är lite osäker på om det verkligen fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: reglar?

bakom väggen brukar finnas träreglar för att inte skiten ska braka ihop helt. skruva i dem. 


   
SvaraCitera