Aviseringar
Rensa alla

Skulle sätta upp hyllor.. Den ena ramlade ner.. HJÄLP


iddqd: bakom väggen brukar finnas träreglar för att inte skiten ska braka ihop helt. skruva i dem.

jaha e det en regel detta borde jag kunna lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

bakom väggen brukar finnas träreglar för att inte skiten ska braka ihop helt. skruva i dem. 

Hur ska jag veta vart de sitter??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Hur ska jag veta vart de sitter??

Knackelibanka lite på väggen. Låter det ihåligt bakom så sitter det nog inte en där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skruva i reglarna, kommer bli betydligt bättre än med expander, förutsatt att du kan reglera avståndet mellan hyllfästena efter avståndet mellan reglarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör med såna expanders i plåt så trillar hyllorna aldrig ner. Bara att borra hål, sätta i expandern och skruva så så expanderar den. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Fingerprints: Stod till och med o drog i den lite nyss.

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp gipsskruvar och borra i samma hål!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju köpa gipsankare iof så kan du sätta hyllan där du satte den från början.
men skulle aldrig sätta något på väggen om det bara var gips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Knackelibanka lite på väggen. Låter det ihåligt bakom så sitter det nog inte en där.

Men jag måste köra i samma hål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Men jag måste köra i samma hål.

Då behöver du plugga hålen. När du gjort det kommer hyllan inte lossna igen Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Då behöver du plugga hålen. När du gjort det kommer hyllan inte lossna igen Glad

Alltså skruvar som expanderar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Alltså skruvar som expanderar?

Ja med plugg eller gipsankare. Är det bara en liten hylla eller ska det vara flera kilo i två skruvar? 


   
SvaraCitera
höna

En gång ramlade min bokhylla ner från väggen utan att jag vaknade. Drt var ganska sjukt. Gillar ej gips :c


   
SvaraCitera

höna:
En gång ramlade min bokhylla ner från väggen utan att jag vaknade. Drt var ganska sjukt. Gillar ej gips :c

😀


   
SvaraCitera