Aviseringar
Rensa alla

Skumt telefonsamtal


Ämnesstartare

Nyss så ringde hemtelefonen. Samtalet: Jag: hej det är (mitt namn).             Han: hej är din mamma hemma?   Jag: nej.                                              Han: kommer hon vara hemma vid 7?                                                          Jag: nej.                                               Han: kommer hon vara hemma vid 8 då?                                                        Jag: nej.                                              Han: nehe vet du om hon är hemma imorgon kväll då?                                Jag: nej.                                              Han: nehe då kanske jag får prata med dig igen då imorgon. Hejdå.    Jag: hejdå.                                            Blev lite rädd för jag är ensam hemma och han som pratade sa varken sitt namn eller vad han ville. Han pratade också med en röst som inte var seriös lät det som. Är jag bara konstig som tror det var något konstigt med det här samtalet? Jag är hemma själv i några timmar till och det känns som om han som pratade i telefonen kommer göra något. Är jag bara paranoid? Eller var tycker ni, borde jag oroa mig?


   
Citera

Ringer personen igen så är det bara att svara något i stil med "Nej hon är inte hemma, kan jag hälsa något till henne" så bör du få reda på vem det är och varför den ringer, förmodligen bara en telefonförsäljare eller något


   
SvaraCitera

Om din hemtelefon har nummerpresentatör, kolla upp numret? 


   
SvaraCitera

Oh my! 
Men hade jag varit en mördare hade det varit då jag slog till


   
SvaraCitera

Kan vara blombudet...


   
SvaraCitera

de kollar väl innan de ska göra inbrott om ngn vuxen är hemma


   
SvaraCitera