Aviseringar
Rensa alla

Skylla sig själv som fattig?


Ämnesstartare

Tycker ni att man får skylla sig själv om man är fattig? Motivera!


   
Citera
Ämnesstartare

Beror väl på hur man hamnat i situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Beror väl på hur man hamnat i situationen.

Som han sa. Och vad man gör åt den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tycker jag inte, om man har fått sparken t.ex är det ju inte ens eget fel att man inte har någon inkomst. Visserligen så skulle man ju kunna ha ett sparkonto och det får man väl skylla sej själv om man inte har. Samt om man har struntat i sin utbildning och sådär så är det ju ens eget fel om man inte får ett välbetalt jobb, men samtidigt så finns det ju undantag där folk utan utbildning blir rika på sina saker ändå.

Lite både och!


   
SvaraCitera

Fy fan:

Beror väl på hur man hamnat i situationen.

Fast generellt sett så; nej.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Fast generellt sett så; nej.

Jo det är sant. Men man ska ju inte generalisera. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well min mamma är fattig eftersom hon bland annat har kronofogden efter sig. Då var det synd att jag var tvungen att lida.


   
SvaraCitera

Om man är fattig för att man köpt godis för alla pengar så tycker jag man får skylla sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på varför man är fattig? född som fattig/otur = nej
nu skulle jag skriva att om man är dum och gör av med pengarna får man skylla sig själv, men det är ju inte ens eget fel att man föddes dum.. hmm

egentligen anser jag att ingenting är någons "fel" eller "förtjänst", alltså, det finns inget att vara stolt för och inget att skämmas för, man har inte gett sig själv förutsättningarna till någonting, fria vilja finns ej

Det leder till att allt är i princip meningslöst, deprimerande indeed

Edit: Vorre najs om någon kunde ge någon form av feedback, helst övertala mig att något annat stämmer, puss


   
SvaraCitera

Fy fan:

Beror väl på hur man hamnat i situationen.

[love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fy fan:

Jo det är sant. Men man ska ju inte generalisera. [no-no]

Sant, men typ de enda gånger jag tycker man får skylla sig själv är om man typ spekulerar bort pengarna i aktier eller något sånt idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Fy fan: Beror väl på hur man hamnat i situationen.

Fast generellt sett så; nej.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Sant, men typ de enda gånger jag tycker man får skylla sig själv är om man typ spekulerar bort pengarna i aktier eller något sånt idiotiskt.

En hel del blir ju fattiga pga överkonsumtion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tycker ni att man får skylla sig själv om man är fattig? Motivera!

Om man själv satt sig i situationen så ja. Är det omständigheter som man själv inte har kunnat råda över så är det ju en annan sak dock.


   
SvaraCitera