Aviseringar
Rensa alla

SKYLLA SIG SJÄLV?


Ämnesstartare

Lyssnar nu på P3 och samtalsämnet är "sömnbrist ibland ungdomar"
Bitterfittor ringer in och tycker att ungdomar minsann får skylla sin sömnbrist själva.

(gör allt för att somna)


   
Citera
Ämnesetiketter

isola:

min sömnbrist är pga datorn,tv,telefon (Du röstade på detta alternativ)

Sen så ska jag iofs påpeka att jag inte kan sova utan att ha igång mobilen av olika skäl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

min sömnbrist är pga datorn,tv,telefon (Du röstade på detta alternativ)

Antagligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det tycker jag inte att man ska... Det är ju tydligen vitt utbrett det där med sömnbrist, vad fan är problemet liksom.

Förresten vet väl alla att ungdomar aldrig skyller sig själva oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen sömnbrist. Visst är jag uppe på cp-tider, men sover ändå alltid de antal timmar jag minst borde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Visst är jag uppe på cp-tider, men sover ändå alltid de antal timmar jag minst borde.

Vilket ändå inte är bra för kroppen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja vad annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja du får väl skylla dig själv om du inte kan ta ansvar och lägga dig i tid så att du får de timmars sömn du behöver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vill man verkligen sova så kan man somna (Du röstade på detta alternativ)

Oftast.


   
SvaraCitera

isola:

min sömnbrist är pga datorn,tv,telefon (Du röstade på detta alternativ)

oftast, ibland har jag svårt att sova pga stress eller att jag tänker/oroar mig för mkt.

(men när jag fastnar vid datorn är det såklart mitt eget fel)


   
SvaraCitera

Det är väl olika från person till person. Vissa har sömnproblem på grund av att de mår dåligt, andra för att de helt enkelt inte har någon självdisciplin och kan gå och lägga sig i tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

min sömnbrist är pga datorn,tv,telefon (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Det finns ju människor som har sömnsvårigheter, såväl bland ungdomar som vuxna. Sedan kan det gå i perioder. Ibland sover man bra och ibland ligger man vaken flera nätter i sträck.
Det är ju olika för alla, man kan inte säga att någon får skylla sig själv. Sitter man till exempel vid datorn hela natten så beror det ofta på något annat, att man är deprimerad eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det är svårt som fan, men orka whina (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

min sömnbrist är pga datorn,tv,telefon (Du röstade på detta alternativ)

Delvis, kan inte somna pga datorn, vill gärna sitta uppe vid den väldigt länge, men...

isola:

jag gör allt för att

somna när jag väl ska sova, dock brukar det ta någon/några timmar pga andra skäl.


   
SvaraCitera