Aviseringar
Rensa alla

Skype


Ämnesstartare

Jag provade Skype på laptopen bara för att se hur det fungerade. Jag ringde hem och såg att det kostade pengar. Visst tänkte jag, nu vet jag det.
Problemet är dock att hur ska de veta vem de ska kräva pengar från? När man registrerar konto på Skype så behöver man ju bara ange ett användarnamn och ett lösenord.

Så nu undrar jag om de har några misstänksamma användarvillkor där jag som användare måste betala det där så fort som möjligt. Skulle inte förvåna mig om de håller tyst om det och ökar denna skuld tills kronofogden eller något dras in. Har hänt tidigare i andra sammanhang och vill inte att det ska hända igen.

Någon som vet något om detta?


   
Citera

Första samtalet är gratis, tror jag.

Sen får man ladda på pengar, för att kunna ringa. Om jag inte har fattat helt fel, vilket såklart är en stor risk, eftersom jag bara ringer med skype till andra datorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Första samtalet är gratis, tror jag.

Sen får man ladda på pengar, för att kunna ringa. Om jag inte har fattat helt fel, vilket såklart är en stor risk, eftersom jag bara ringer med skype till andra datorer.

Ok, låter bra. Fast står det fortfarande vad kostnaden är för samtalet? Det stod något om att det kostade visst mycket euro eller liknande. Minns inte så bra.


   
SvaraCitera

sylar:

Ok, låter bra. Fast står det fortfarande vad kostnaden är för samtalet? Det stod något om att det kostade visst mycket euro eller liknande. Minns inte så bra.

Jag vet inte, har aldrig testat att ringa en "riktigt" telefon.
Hm.

Men det står ju: "Ring vilken telefon som helst med Skype
Ditt första samtal är gratis. Pröva nu. Villkor gäller"
och "För att ringa telefoner behöver du Skype-kredit".

Så då borde det ju inte gå att ringa betalsamtal utan att ha betalt i förväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

"För att ringa telefoner behöver du Skype-kredit".

Så då borde det ju inte gå att ringa betalsamtal utan att ha betalt i förväg.

Ok, dåså. Det klarar upp allting.


   
SvaraCitera

sylar:

Ok, låter bra. Fast står det fortfarande vad kostnaden är för samtalet? Det stod något om att det kostade visst mycket euro eller liknande. Minns inte så bra.

exet ringde mig från asien. tror det kostade 0.60kr/min, så det är typ som ett vanligt mobilsamtal.

sen brukar det vara så att man antingen skaffar skypeabonnemang, eller använder sig av skype-kontant. något sånt att man ska betala i efterhand har jag aldrig stött på


   
SvaraCitera
zIGGE

Nintendo:

Jag vet inte, har aldrig testat att ringa en "riktigt" telefon.

Ingen kan ta betalt utan att veta vem som ska betala.

sylar:

Så nu undrar jag om de har några misstänksamma användarvillkor där jag som användare måste betala det där så fort som möjligt.

Du betalar för att de sedan ska dra pengar av dig från samtal. Det kallas för skype-out, och du kan inte ringa betalsamtal utan att ha valt till tjänsten.

sylar:

Ok, låter bra. Fast står det fortfarande vad kostnaden är för samtalet? Det stod något om att det kostade visst mycket euro eller liknande. Minns inte så bra.

Ja, det står vid sidan om längden av samtalet.
Till betalsamtal står det typ 0.237 kr /min. testade att ringa enhimmelskdrog, hon ba wahaaataaafaak


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera