Aviseringar
Rensa alla

Skype avstängt av Skype


Ämnesstartare

Har någon en aning om varför Skype har stängt alla Skype-konton och inte låter oss logga in på dem och dessutom driver med oss om det?

Jag är väl inte den ende här som använder Skype så alla vet väl om det.

När man ska logga in får man en ruta att man ska använda ett "Skype-namn" som Skype random har tilldelat alla. Men det finns inget sätt att få veta vilket Skype-namn man har fått av Skype, eftersom Skype håller det hemligt. Det finns en länk man kan klicka och skriva sin emailadress för att få veta sitt Skype-namn, men när man gör det får man bara "HA-HA!"

Sen kan man inte maila Skype kundtjänst om det heller. De driver med sina kunder på samma sätt där. Det står "klicka här för att e-maila oss" men när man klickar på den rutan så¨kommer det upp "HA-HA!".

Sen tänkte jag att eftersom Skype säger att de inte har en emailadress så får jag skicka ett pappersbrev och fråga (Helt jävla otroligt med ett företag som 2013 säger att man bara kan kontakta dem med pappersbrev) men enligt Google har de ingen pappersbrevsadress heller.

MEN för att nu komma till saken: Nu när Skype inte finns längre och MSN inte finns längre eftersom Skype tog över MSN, vilket program eller site rekommenderar ni att man använder?


   
Citera
Ice
 Ice

Jag är inloggad på Skype nu, har loggat in med Microsoft-kontot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:
Jag är inloggad på Skype nu, har loggat in med Microsoft-kontot.

Men man får inte logga in med sitt Microsoft-konto, jag har testat så jag vet. 
Har skaffat nytt Skype-ID som man måste göra för att kunna fortsätta använda det.


   
SvaraCitera

Jkpg_kille: Men man får inte logga in med sitt Microsoft-konto, jag har testat så jag vet.
Har skaffat nytt Skype-ID som man måste göra för att kunna fortsätta använda det.

Det du beskriver låter inte normalt, kanske sitter du bakom en elakartad proxy eller dylikt?
Skicka ett screenshot på vad du menar.


   
SvaraCitera

För övrigt, Microsoft köpte skype, msn lades ner. Microsoft sköter supporten för skype.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yupp, de skulle ha låtit MSN vara kvar. Det var bättre på den tiden.

Dåligt dock att Skype inte ens svarar på mail eller låter folk skriva till deras icke-existerade customer service som de påstår finns i deras fantasivärld.


   
SvaraCitera

Jkpg_kille: Yupp, de skulle ha låtit MSN vara kvar. Det var bättre på den tiden.

På ett sätt var det bättre, ty man kunda iaf använda protokollet med commandline-verktyg
Skype är mycket mer stängt.


   
SvaraCitera