Aviseringar
Rensa alla

skyrim-tråden[cute]


Nintendos BFF:

oblivion

Framförallt var menyerna och kartan mycket mysigare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Framförallt var menyerna och kartan mycket mysigare!

mmmh verkligen!!! och hatar att det är massa moln över hela kartan, ser ju ingenting [sad] och ah alla menyer osv känns väldigt "out of place" för ett fantasyspel..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ååååh stort dilemma: Ska jag stödja stormcloak eller imperiet? Å ena sidan så gillar jag ju imperiet, och vill ju att de ska hålla sig starka osv, så de inte faller isär och blir slaktade av Aldmerna(som de tydligen haft jätteproblem med enda sedan slutet av oblivionspelet, enligt historieböckerna).

Å andra sidan brukar det ju vara mycket roligare att spela som rebell, de verkar vara mycket skönare än det tråkiga imperiet. Och känns mer "rätt" att stödja dom på något sätt, och mer in character då jag är en nord.

Hmmmmm dilemma detta :C

MvH
Dygnande, nattlig Gugge som gillar att fundera jättemycket om relativt obetydliga saker på natten.

P.S: Vet att man får bättre rustningar och saker osv av imperiet, men bryr mig inte om sådant, bryr mig bara om rollspelselementet i sånnahär spel typ ^^


   
SvaraCitera
Bakric

I can feel the anger dwelling within you. Join the dark side and get a taste of the might of the Empire!
Eller vänta lite nu, fel franchise.....

Hursomhelst, Imperier är alltid onda och kapitalistiska så du kan lika gärna joina rebellerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag körde imperiet pga tyckte ej om Ulfric Stormcloak som var arrogant och använde religionen som svepskäl för sitt krig när han och resten av Stormcloaks var ganska rasistiska. Jag spelade Bosmer.

Questsen och rustningarna man gör och får spelar inte så stor roll eftersom båda är ganska lame. Jag tänkte även att realpolitiskt sett så är det bättre med ett enat imperium mot Aldmeri Dominion som är det största hotet i slutändan. Högalv-nazis.

General Tullius (imperiets ledande general i Skyrim) tycker lika illa om Thalmor och förtrycket av Talostillbedjandet som Ulfric men är mer realistisk, utan överenskommelsen med Aldmeri hade imperiet kanske gått under och Thalmor hade fått svängrum för att börja genomföra sina etniska rensningar (som de redan hade gjort i Valenwood).

MVH avinstallerat Skyrim pga vill inte slösa tid [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör med olika figurer, men med min nuvarande, Bosmer, kör jag också på imperiet, även om valet kändes lite knepigt med tanke på att de ena är rasistiska och de andra försökte hugga huvudet av mig. Dock är jag också medlem i Dark Brotherhood och Thieves Guild och det känns som att man i dessa yrken vill bibehålla någon sorts balans, det vill säga ett enat imperium.
Spoiler alert:Dold text: Dessutom gillar jag ironin i att jag mördade deras kejsare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diggar att alla bryter jättemycket på typ svenska : P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skoj spel, dock stänger datorn av sig hela tiden pga SÄÄÄÄÄÄÄÄMST... Ska köpa till ps3 när jag får får pengar. Köpte bf3 istället.........TRÖTTNAT som fan. fACK. Samma med bf2 tröttnar snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Köpte bf3 istället.........TRÖTTNAT som fan. fACK. Samma med bf2 tröttnar snabbt

mmh sånna spel är ju jättetråkiga, du skulle köpt skyrim istället[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men åh gick med i stormcloaks men nu verkar de jättetard :C och så kan man inte gå ur, funderar på att börja om från början, är inte jättenöjd med min gubbe ändå 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller på att göra en ny som imperial men det går ju inte att se snygg ut som det :@@ blir jättefult hur jag än gör [sad]


   
SvaraCitera

är glad över att ingen i min närhet spelar det där jävla spelet längre. tänkte prova själv men hade ej tid
och nu har ja ej lust


   
SvaraCitera

Budolicious:

Jag brukade också spela det där spelet, men sen tog jag en pil i knät.

Låter bättre på engelska[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicroses:

Låter bättre på engelska

Det gör det sannerligen, men jag slog ett slag för svenskan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad lärde vi oss igår, barn? Inbördeskrig är kul!


   
SvaraCitera