Aviseringar
Rensa alla

SL-pendeltåg ända till Uppsala 2012


Chibibbi:

Fast en tågbiljett med SJ till Uppsala från Stockholm kan ju kosta så lite som några sex-åtta tior.

Men det blir billigare med Pendeln. Det kostar som ungdom 45kr att åka till Gnesta från T-Centralen. Gnesta är slutstation och antar att det inte kommer kosta mer än 45 kr att åka till Uppsala om dom då bygger ut.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men det blir billigare med Pendeln. Det kostar som ungdom 45kr att åka till Gnesta från T-Centralen. Gnesta är slutstation och antar att det inte kommer kosta mer än 45 kr att åka till Uppsala om dom då bygger ut.

Åh, alright. Har inte så stor koll på pendeln, i och med att jag aldrig använder den. Men det låter fint, i så fall. Förhoppningsvis blir det inte dyrare, men SL måste väl få sina cash någonstans ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här med kapaciteten, idag är det två spår som jag skrivit tidigare. Den som har åkt sträckan Uppsala- Stockholm i rusningstid vet att det är fullt på tågen. Kommer det bli bättre med SL-pendel? fast man redan har nått full kapacitet vad sträckan klara av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

utbyggd kollektivtrafik är väl nästan alltid bra

OF 5:

Det är nog en bra ide men känner jag SL

Detta kan man läsa i dagens UNT.

Nya tåglinjer på gång

Vet inte om det ger någon ny substans till diskussionen, men det nämner att upptåget söder ut kan läggas ner. Det öppnar upp för tätare turer norr ut samt pendling västerut mot Sala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite mer läsning om någon är intresserad.

http://www.unt.se/uppsala/stor-utbyggnad-av-upptaget-1756185.aspx

"Upptåget byggs ut kraftig med start i december. Trafiken ökar i norr. Västerut startar en helt ny linje till Heby och Sala. Mot Stockholm fördubblas kapaciteten när SL tar över."

http://www.unt.se/uppsala/tagstopp-okar-vanges-attraktionskraft-1756208.aspx

"Ett tågstopp med ny station skulle bli ett lyft för orten. Det är flera Vängebor överens om."


   
SvaraCitera

Åh, vad trevligt. Gillar detta mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

9 december är det som gäller.

Några tankar?


   
SvaraCitera

Natt-tåg också eller? Det hade verkligen kunna varit avgörande för mitt val av studieort!

Tycker som sydvästskåning att det är under all kritik att det är omöjligt att ta sig mellan Stockholm-Uppsala efter midnatt typ.


   
SvaraCitera

Pendel till Uppsala, nice. Har dock aldrig varit i Uppsala, bara åkt förbi [crazy]
Kan hälsa på dig och pmr då så får ni visa mig runt i uppsala


   
SvaraCitera

Idag funkar det inte så jävla bra så det är väl en god satsning, de lär knappast gå back då de som pendlar till sthlm nu kommer kunna åka hela resan med sl istället för bara halva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

Natt-tåg också eller?

Vet inte hur sent sista avgångarna kommer vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Idag funkar det inte så jävla bra så det är väl en god satsning, de lär knappast gå back då de som pendlar till sthlm nu kommer kunna åka hela resan med sl istället för bara halva.

Idag byter man i Upplands-väsby. För det som bor i Norduppland kommer man få behöva byta i Uppsala ifall man pendlar till en ort söder om Uppsala t.ex. Knivsta eller Stockholm.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Idag byter man i Upplands-väsby. För det som bor i Norduppland kommer man få behöva byta i Uppsala ifall man pendlar till en ort söder om Uppsala t.ex. Knivsta eller Stockholm.

Du byter tåg ja, men tåget byter bolag vid arland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Du byter tåg ja, men tåget byter bolag vid arland.

Hur då byter bolag?... i fall det görs utan att påverka passagerna är det ju inga problem tycker jag.

Mer info


   
SvaraCitera