Aviseringar
Rensa alla

SLÅ TILLBAKA!


Crawler:

Tror det där handlar om själv kontroll.

Syftar på att den som faktiskt slog tillbaka, den som var mobbad och gav igen, blev misshandlad.


   
SvaraCitera

Crawler:

Jag har aldrig varit mobbad själv så jag vet exakt hur ignorant det här låter.

Är man mobbad är oftast självkänslan så nedbruten att man tror att man förtjänar det. Självbevarelsedriften försvinner typ.

Det är stor skillnad på att hamna i bråk då och då eller att vara mobbad på riktigt. Jag har varit med om båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Fungerar ej om det är flera som mobbar. Slår du en, slår alla tillbaka.

Ta avstånd, håll tight guard och gå in bered på att ta lite stryk. Ett hårt slag mot ansikte eller mage på vem som helst och resten backar ur. Det är typ 9/10 gånger. Gör dom inte det så kommer man väll få ta lite. 😉

Inspector Spacetime:

Syftar på att den som faktiskt slog tillbaka, den som var mobbad och gav igen, blev misshandlad.

Det där har jag sett flera gånger också. Det är för att folk är så oförsiktiga. Det händer ofta att de som slår tillbaka blir som en target för mobbarna i större grupper. Det handlar om att visa hur det ska gå till och alltid slå tillbaka hur många. Nästan alla tycker nämligen att det är läskigt att slåss och därför får man rädsla/respekt för folk man slåss mot även om man vinner eller förlorar. Det hindrar ofta personer från att gå för långt.


   
SvaraCitera

Crawler:

.

Va lever du i för låtsasvärld?

Drämmer någon till en som mobbar så får man ju alla i dennes bihang på sig.

Vi lever inte på 50-talet längre. De kommer slå ner dig, och slå dig när du är nere.


   
SvaraCitera

Trollvarning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inspector Spacetime:

Va lever du i för låtsasvärld?

Drämmer någon till en som mobbar så får man ju alla i dennes bihang på sig.

Vi lever inte på 50-talet längre. De kommer slå ner dig, och slå dig när du är nere.

Jag lever i min värld. Jag aldrig varit mobbad, jag har heller aldrig varit mobbare.
Jag var stökig när jag var yngre och kaxig. Det gjorde att många som var äldre och lika gamla som jag började bråka med mig. Jag slog nästan aldrig första slaget men jag slog alltid tillbaka.

Jag har fått vara med om mycket otrevligt men jag gick aldrig runt och var ledsen eller frustrerad. Jag var inte rädd heller för att jag visste hur jag kunde mäta mig mot andra. Folk blir rädda när de tar stryck, that's a fact.

Rädsla driver folk iväg och tillslut lämnas man ensam. Det handlar inte om att slå någon en gång, det handlar om att lära sig att alltid slå tillbaka.
Punkt. 🙂

Zapetta:

Trollvarning.

Fullt seriös. Kanske inte låter som det, vad vet jag.


   
SvaraCitera

Ja varför inte , tänder växer ju ändå tillbaks.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Varför ska man ens slåss?

Skydda sig själv, jag minns då jag växte upp i en förort där gjorde jag tvärtom jag slogs aldrig emot någon och tja då var det flera som kunde puckla på mig och driva med mig eftersom dom var medvetna att jag inte gjorde någonting...

Nu efter då jag tänker efter så ifall jag skulle slagit tillbaka så får personerna en tanke om att det ändå kan vara lite farligt att tjafsa med denna person och då låter dom bli.

Dock är jag ändå ganska stolt över att jag aldrig slog tillbaka, kändes det mest friska och på något sätt tror jag att vissa förstod att de dem höll på med inte var rätt... men vissa var ju bara idioter tyvärr... Jag och mina polare fick springa väldigt mycket ifrån större killar och på så sätt var det min lilla överlevnad där, att bara springa 🙂

Sedan långt efter har man ju hamnat i bråk och ibland känns det bara inte värt att slåss men ibland gör det eftersom ifall man bråkar ofta då kan man också skydda sig när det kommer till rätt tillfälle... Jag blev misshandlad för en tid sedan och än idag är jag glad över att jag inte slog tillbaka för jag hade en tjejkompis med mig som kunde ha åkt på stryk också ifall jag gav tillbaka...

Bra att skydda sig själv antar jag..


   
SvaraCitera

Burger:

Man ska inte leta efter slagsmål men man ska försvara sig. Man gör inte andra till offer genom att slå tillbaka.

Edit: Man ska såklart undvika att slåss så långt det går.

Håller med till 100%.

Jag slog tillbaka och tyckte att, förutom en "sista aktion" där de förudmjukade mig lite och man fick en lätt örfil gick jag ur som vinnare sammantaget när det gäller slag och att förudmjuka och de slutade till största del. Mest väldigt bra alltså.


   
SvaraCitera
Pardon

Macktorsken:

Varför ska man ens slåss?

För alla tjejer diggar killar som tänker med bicepsen!11

Slå tillbaka, pfft. Så sjukt mycket mer manligare att gång på gång mota slag och gång på gång ställa sig och ta en till omgång. Har iaktagit en kille göra så en gång, en liten, väldigt liten kille som hamnade på fel kant med 4 andra, betydligt större.

Tog en jävla massa stryk, sa inget, försökte inte ens slå tillbaka. Han bara ställde sig upp igen och började gå, fick mer stryk, ställde sig och började gå igen. Han var och är fan min idol.


   
SvaraCitera