Aviseringar
Rensa alla

Slå tillbaks eller inte slå tillbaks


Ämnesstartare

lmaomynigga: slå tillbaks

se till att snubben får rulla i stol 


   
SvaraCitera

lmaomynigga: slå inte tillbaks/berätta för en vuxen

Vill föra någon form utav pacifistisk uppfostran med en dos av Grynets "ta ingen skit"-patos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte alltid. finns alltid dårar som inte bryr sig om ord

mynona: Ja naturligtvis måste de stå upp för sig själva och inte bara rusa iväg och "skvallra för fröken". vad de bör göra är ju givetvis att stå upp för sig själva med ord.

mynona: ingen vågade tex mobba mig på grund av att jag hade självförtroende och för att det syntes att jag hade de

eller så hade de kanske ingen orsak att göra det.

killar kan ha självförtroende och bli slagen av andra ändå. tjejer blir inte slagna lika mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Vill föra någon form utav pacifistisk uppfostran med en dos av Grynets "ta ingen skit"-patos

och ändå är du kommunist? pffft Rullar ögonen


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:
inte alltid. finns alltid dårar som inte bryr sig om ord

eller så hade de kanske ingen orsak att göra det.

killar kan ha självförtroende och bli slagen av andra ändå. tjejer blir inte slagna lika mycket

Ja, då är det som jag sade tidigare tillåtet att använda våld i självförsvar, eftersom jag anser att våld är ursäktligt när inget annat finns att välja på. Jag hade i varje fall inte haft något emot att slita håret av mobbare. Men det är en viktig princip att det är det sista alternativet, som väljs när inget annat finns. 

Jodå, de hade en hel rad orsaker. 

Tjejer kan bli mobbade av killar, och det fysiska våldet blir då sexuellt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappa lärde mig att om någon gör något taskigt, gör det tillbaka fast dubbelt så jävligt. funkat för mig än så länge!


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

och ändå är du kommunist? pffft Rullar ögonen

Vad menar du, herr Iamomynigga? 


   
SvaraCitera

Man ska inte slå tillbaka, det löser ingenting att slå tillbaka. Berätta för en vuxen istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Vill föra någon form utav pacifistisk uppfostran med en dos av Grynets "ta ingen skit"-patos

Glatt skålandeHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Vad menar du, herr Iamomynigga? 

Komlunister förespråkar våld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommunister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^
läste kolumnister lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Man ska inte slå tillbaka, det löser ingenting att slå tillbaka. Berätta för en vuxen istället.

Det löser massor. Du anar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, då är det som jag sade tidigare tillåtet att använda våld i självförsvar, eftersom jag anser att våld är ursäktligt när inget annat finns att välja på. Jag hade i varje fall inte haft något emot att slita håret av mobbare. Men det är en viktig princip att det är det sista alternativet, som väljs när inget annat finns. 

Jodå, de hade en hel rad orsaker. 

Tjejer kan bli mobbade av killar, och det fysiska våldet blir då sexuellt. 

Självklart finns alltid alternativet att springa iväg.  Men man slår uu helst tillbak innan man springer


   
SvaraCitera
Kudhos

mynona:
Våld är endast godkänt som självförsvar. Om man blir attackerad: visst, slå personens käke ur led och kör upp tåhättan raka vägen upp mellan benen oavsett dess kön. Men så fort det går att undvika, undvik det för att inte underminera civilisationen genom att brutalisera samhället. Våld är motbjudande och kan man undvika det bör man göra det. Jag känner ett stort förakt för våldsutövning.

precis


   
SvaraCitera