Aviseringar
Rensa alla

Släktforskning


Ämnesstartare

Någon som har prövat på detta och vill dela med sig av sina erfarenheter?


   
Citera

min farfar har gjort detta
och har kommit till 1500 talet nånting
jag har ifs aldrig förstått mig på varför man vill göra det


   
SvaraCitera

min faster har gjort det och också kommit fram till 1500-talet[smile]


   
SvaraCitera

Flera i min släkt gör det., jag är släkt med Greta Garbo tydligen.
http://3.bp.blogspot.com/_2wo​wbDjAZ0E/SglWPeGCxjI/AAAAAAAAAlM/gvSFRD6HBwI/s320/greta%2Bgarbo3.jp g" alt="Image">


   
SvaraCitera

Spårade en släkting från finland som flyttade till sverige på 1500-talet. På pappas sida kom jag bara till 1600 ungefär, fast pappas sida var ändå mer intressant.


   
SvaraCitera

har nån släkting som gör det tror jag men har inte hört nåt om att jag är släkt med nån cool person så jag har inte riktigt brytt mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte vara helt få reda på om man hade kunglig släkt..


   
SvaraCitera
Flash

Jag har kunnat spåra delar av min släkt tillbaka till 1500-talet, mestadels är mina förfäeder och mödrar lantbrukare, även en hel del soldater finns med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gjorde du Flash ?


   
SvaraCitera

Vill släktforska men har inte gjort det än [crazy]


   
SvaraCitera
Flash

viking:

Hur gjorde du Flash ?

Jag kollade upp min farmors, mormors och mammas släktforskning.. [crazy]


   
SvaraCitera
Exner

viking:

Skulle inte vara helt få reda på om man hade kunglig släkt..

Så vida du inte är utlänning, har du högst sannolikt det, även om det är ytterligt få som är det, i rakt nedstigande led.

[mad]


   
SvaraCitera

Min morfar har gjort det. Han tänkte visa mig en bok när jag var på besök men han hittade den inte. Det fanns tydligen någon greve. [confused]


   
SvaraCitera

Min farmor har gjort det, vi hade tydligen en guldgrävare i släkten som hittade en del guld in the old west men fick 2 to the chest så att säga.. [shake]


   
SvaraCitera

Nepp inte direkt, men enligt mina båda föräldrar har jag lite frans-vallonsk börd, och så långt bak som på 1800-talet ska mina förfäder på farsan ha varit resande tattare. [bigsmile]

Kända profiler kan spåras hit


   
SvaraCitera