Aviseringar
Rensa alla

Slampa


Ämnesstartare

kebu12:

Lite orolig eller?

Njae, fick höra att jag blev kallad slampa bakom ryggen av en kompis. Bara för att jag låg brevid en kille i en soffa på en efterfest, utan att vi gjorde något.. Men det kan ha och göra med att hon ville ha den killen [crazy]


   
SvaraCitera

kaninkudde:

Njae, fick höra att jag blev kallad slampa bakom ryggen av en kompis. Bara för att jag låg brevid en kille i en soffa på en efterfest, utan att vi gjorde något.. Men det kan ha och göra med att hon ville ha den killen

Låter precis som en slampa i mina öron[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Låter precis som en slampa i mina öron

Haha, jasså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

en slampa är någon som ligger med folk som inte är mig. jävla ovärt.

Hahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera

kebu12:

Lite orolig eller?[wink]

Image


   
SvaraCitera

mörknäs:

en slampa är någon som ligger med folk som inte är mig.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Det är något positivt. Motsatsen är också postiv.

mm

Annars är väll en slampa mest ett uttryck som män och även kvinnor använder emot kvinnor för att uttrycka att de tycker att man inte beter sig på det sättet de har förväntat sig och ofta att man har svikit dom på något sätt (ofta självdefinierat och väldigt luddigt).

Tycker det är "waist of time" att försöka ta reda på om an själv är slampa eller ej, för folk har olika förväntningar på vad som är propert osv. Tjejer ska man inte lyssna på som kvinna eftersom de själva ofta har en egen agenda i de hela, som att de själva känner sig dåliga osv. Och killar ändrar sig väll lite beroende på vem de är man är med.

Om slampa ska vara något negativt för mig så är de väll att man sviker folk, alltså bryter något typ av socialt kontrakt man haft osv. Fast då fungerar ju svikare lika bra :D.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En slampa är en riktig KALASPERSON!


   
SvaraCitera

när man har sex med en massa killar mot sin egen vilja, ex för att såra andra, verka cool osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

En slampa är en som ligger med många olika och som tar sex lättvindigt.

+1

Nietzsche.


   
SvaraCitera

Nietzsche:

Stringburka: En slampa är en som ligger med många olika och som tar sex lättvindigt.

En slampa är den kvinnliga motsvarigheten till det manliga "player"


   
SvaraCitera

Sebbenen:

En slampa är den kvinnliga motsvarigheten till det manliga "player"

Håller inte med. En man kan också vara slampig.
En slampa är en som ligger lättvindigt, player är en mer aktiv handling enligt mig, och med betydligt mer ignorans. Players försöker medvetet få så många som möjligt i säng, medan slampor tar det de får. Typ.


   
SvaraCitera

Stringburka:

En slampa är en som ligger lättvindigt, player är en mer aktiv handling enligt mig, och med betydligt mer ignorans. Players försöker medvetet få så många som möjligt i säng, medan slampor tar det de får. Typ.

When you put it like that....Jo men det håller jag med om. Fast om en tjej skulle handlat i playersyftet skulle hon anses som slampa, tror jag.


   
SvaraCitera

Sebbenen:

Fast om en tjej skulle handlat i playersyftet skulle hon anses som slampa, tror jag.

Beror lite på vilka kretsar också tror jag. I våra kretsar så tror jag inte det, men de är ju lite cepiga också. Jag menar, jag hänger med:

Egyptologen:

En slampa är en riktig KALASPERSON!


   
SvaraCitera

Stringburka:

Beror lite på vilka kretsar också tror jag. I våra kretsar så tror jag inte det, men de är ju lite cepiga också. Jag menar, jag hänger med:
Egyptologen: En slampa är en riktig KALASPERSON!

Sant, såklart att det varierar. Men jag tror att det ofta är det man tänker rent generellt.


   
SvaraCitera