Aviseringar
Rensa alla

Slangord


Ämnesstartare

Hejhej!

Jag en tjej som vill typ ''lära'' mig lite slang. Nu menar jag inte att jag inte kan några, men jag vill ändå öka ''slangordförådet'' lite.
Skriv gärna de ni kan och vad de betyder (:

Men typ alltså som fail, cutta, traschad, fuckad, ni fattar. Sådant man kan använda i vardagen. Typ. Haha, här är man smart xD

Haha, om ni orkar xD

Tack i förhand (:


   
Citera
Ämnesstartare

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GUZZEN BAZZA LEN BRUSHAN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, men seriöst... var lite mer specifik, annars kommer den här tråden spåra ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Why? Vettefan. Vill bara veta några (:


   
SvaraCitera

FLTH:

Tack i förhand (:

http://www.slangopedia.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chaufför- chaffis.

Varsegod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Chaufför- chaffis.

Varsegod.

Haha (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De é lunch - Det är lungt (tror jag).


   
SvaraCitera
oktan

Mingla=onanera. Smulk i bägarn=grumlig vätska i en burk. Grums i bägarn=det grumliga ligger på botten. Jäckla=man lirkar loss eller vickar av en pinne exempelvis. Lallar=en stol som inte står stadit alltså vicka. Pipen=näsan. Tåjams=fotsvett. Lampa=öga. Mutter=öra. Fissla=grejja exempelvis man fisslar med bilen. Låda=toalett. Kränga en märla=gå att skita. Mystiska veckan=tjejen har mens. Fjollmys=värmeljus. Masken=snorren. Sprutiskvättar=spolar munstycken på bilen. Det var några i alla fall så var så god!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

De é lunch - Det är lungt (tror jag).

KORREKT

finns även

sjukt/grymt - betyder ungefär "jätte" om man säger t.ex. "Jag är sjuuukt/gryyymt trött" betyder det samma sak som "Jag är jääättetrött"

toa = toalett


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

toa = toalett

Jag ska gå på muggen
Jag ska slå en drill
Jag ska gå på dass
Jag ska kasta vatten.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

toa = toalett

[love]


   
SvaraCitera
oktan

Tryckisprut flaska=blomspruta. Stjärtoffs=bög, acktersnurra=bög. Fjollträsk=stockholm. Fjällko=polisbil. Cp moped=eu moped. Jamsar=strumpor. Reservdanskar=skåningar. Muffla med invandrar klägg=pizza en muffla är något som är runt. Tändved=pomfritt. Ko pilsner=mjölk. Rumpludd=katt. Tassa=gå. Råttsvans frisyr=dreads frisyr. Comviq frisyr=flint alltså dålig täckning. Spättor= bilens navkapslar. Apgummin=kondomer. Gobblisar=glasögon. Blogga in=lägga in snus. Hälla av potäterna=gå att pinka.


   
SvaraCitera