Aviseringar
Rensa alla

Slankare kropp


Ämnesstartare

Hej på er! Har precis skaffat gymkort, och nu är det såhär att jag vill börja bilda långa och slanka muskler, istället för korta och stora. Men jag vet inte hur jag ska göra?!

Har en kompis som bara sprungit utomhus, nästan varje dag och hennes ben blir bara större och större ben för varje dag som går. Är livrädd för att få sådana ben som henne.

Några tips på hur man får slanka ben?


   
Citera
SLCD
 SLCD

linneqqc:

Några tips på hur man får slanka ben?

Man tränar de inte, men bränner fettet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja fy muskler är för kasst alltså.

nä men har du sett en maratonlöpare någon gång, seniga och slanka. bara springa.


   
SvaraCitera
kachin

Tar ju flera, flera månader av diciplinerad träning och kost för att få biffiga ben [crazy]
Din kompis äter väl antagligen lite mer än förut så att hon fått större muskler (och/eller lagt på sig mer fedt)


   
SvaraCitera

Yoga, kanske!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dans är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Hej på er! Har precis skaffat gymkort, och nu är det såhär att jag vill börja bilda långa och slanka muskler, istället för korta och stora. Men jag vet inte hur jag ska göra?!

Det finns inget som långa och slanka muskler eller korta och stora. En muskel är en muskel och den kan bara öka eller minska i volym.

Det jag gissar att du menar med "långa och slanka muskler" är smala ben som utgörs av merparten muskler istället för fett?

typ sådana ben?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa "rumpmuskler" istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att jag ska kunna ge dig tips på snabbaste vägen dit så behöver jag dock veta hur din kropp ser ut för närvarande, är du skinny eller mullig eller "normal"?

"The myth that women should not lift heavy weights is only perpetuated by women who fear effort and men who fear women"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lurendrejeri:

För att jag ska kunna ge dig tips på snabbaste vägen dit så behöver jag dock veta hur din kropp ser ut för närvarande, är du skinny eller mullig eller "normal"?

Har alltid varit den där typen som varit minst, vägt minst och blivit kallad smal i hela mitt liv. Men sen började jag med mina ppiller som gjorde att jag gick upp i vikt jättesnabbt, och då blev det ju bara "jättemycket fett på en smal kropp" om du förstår vad jag menar?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

lillkuken:

Skaffa "rumpmuskler" istället

Klart jag ska.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lurendrejeri:

Det jag gissar att du menar med "långa och slanka muskler" är smala ben som utgörs av merparten muskler istället för fett?

typ sådana ben?

Ja, men precis!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kachin:

Tar ju flera, flera månader av diciplinerad träning och kost för att få biffiga ben
Din kompis äter väl antagligen lite mer än förut så att hon fått större muskler (och/eller lagt på sig mer fedt)

Hon äter precis lika mycket som innan, om inte mer godis och chips, det enda som jag märkt en väldigt stor skillnad på är att hon lagt av med läsken, annars som sagt är det bara mera..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Har alltid varit den där typen som varit minst, vägt minst och blivit kallad smal i hela mitt liv. Men sen började jag med mina ppiller som gjorde att jag gick upp i vikt jättesnabbt, och då blev det ju bara "jättemycket fett på en smal kropp" om du förstår vad jag menar?

Då behöver du alltså minska i fettprocent/mängd och öka i muskelmassa. Det finns inget enkelt sätt att göra detta och löpning osv ökar inte muskelmassan nämnvärt om man inte är utmärglad. (Den sorters träning tränar i princip bara en typ av muskelfibrer och den sorten ökar ej i volym)

Om du vill nå ett sådant resultat precis som på bilden så är det inte säkert att det går då mycket är genetiskt (hur muskelfästen sitter osv). Alla kan dock få en mer attraktiv och sund kropp och just den på bilden borde vara möjlig då du enligt egen utsago har en smal kroppsbyggnad.

Tror du att det ska vara enkelt kan du ge upp redan nu, annars så tycker jag att du kollar in denna tråd, tror egentligen att det träningsprogrammet är allt som behövs för att du ska uppnå ditt mål: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071

Sök även runt i olika träningsforum och kanske specifikt tjejer som tränar på ett sådant vis, vad du än gör hamna inte i fällan bland idioter som menar att tjejer bara ska dansa med 1kg-hantlar. Visst det känns säkert tråkigt/jobbigt att läsa på men det finns faktiskt inga genvägar.

Det är oerhört viktigt att du äter mycket proteiner när du börjar träna, om du tränar i låt oss säga 3 månader nu så kan det efter det vara en idé att inleda en s.k deff (vad det är kan du söka reda på) beroende på hur nöjd/missnöjd du är med din fettmängd.

Lycka till. [y]

linneqqc:

Hon äter precis lika mycket som innan, om inte mer godis och chips, det enda som jag märkt en väldigt stor skillnad på är att hon lagt av med läsken, annars som sagt är det bara mera..

Hon äter mer än hon gör av med och jogging/springande främjar inte muskeltillväxten nämnvärt även fast en viktuppgång naturligt består av både fett och muskler. Även om hon bränner 500kcal på att springa om dagen så spelar det ingen roll om hon äter 501kcal mer än vanligt (ungefär)

Fan vad långt det blev, hoppas jag inte har skrivit en massa i onödan. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lurendrejeri:

Fan vad långt det blev, hoppas jag inte har skrivit en massa i onödan.

Oj, tack, verkligen! Förstår vad du menar, och det du har berättat har varit jättebra. Ska kolla på hemsidan du skickade osv, så ska jag försöka att få en skillnad! Tack så mycket! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Oj, tack, verkligen! Förstår vad du menar, och det du har berättat har varit jättebra. Ska kolla på hemsidan du skickade osv, så ska jag försöka att få en skillnad! Tack så mycket!

Kom bara ihåg att i början är det hemskt mycket jobb och hemskt lite resultat, väldigt lätt att förlora motivationen, gymmet känns som en ogästvänlig miljö och många övningar känns väldigt ovana och svåra att lära sig. Jobbigt och tråkigt att läsa på och kolla upp hur övningar utförs och jobbigt och tråkigt på gymmet.

Du kommer dock att ha märkt av en stor förändring på det efter bara runt en månad. Inte en stor på kroppens utseede, det är svårare än så! [cute] Du behöver alltså inte vara rädd för att bli "för biffig" som många tjejer är, tar liksom en kille som har enormt mycket bättre förutsättningar än tjejer att bygga muskler flera år av "perfekt" träning får att uppnå något sådant. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen på bilden är nog typ 3 månaders styrketräning på kaloriöverskott och 3 månaders styrketräning med kontrollerad deff, dock.

Fast ska inte spamma mer nu! [bigsmile] Har du några övriga frågor nu eller i framtiden som du känner att du inte riktigt hittar svar på så är det bara att PMa. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lurendrejeri:

Tjejen på bilden är nog typ 3 månaders styrketräning på kaloriöverskott och 3 månaders styrketräning med kontrollerad deff, dock.

Jag vill bara att man ska känna sig fräschare och så! har också märkt att jag har blivit bredare, inte att fett hänger över byxkanten (kan ju göra om jag har jättetighta byxor), men jag är bara ovanligt bred. Vad är det för problem?

Men tack så mycket för ditt svar! [smile]


   
SvaraCitera