Aviseringar
Rensa alla

Slappna av och var lugn


Ämnesstartare

Pga insikten att min nacke är överjävligt spänd och orsakar diverse små krämpor så är det dags att jag lär mig att slappna av och sluta vara orolig för precis allting hela tiden och sluta uppföra mig som ett cyniskt arsle.

Så hur gör man? Är spänd ganska så hela tiden och tankarna skenar iväg konstant om jag inte håller dem i väldigt kort koppel. Måste lära mig att sluta med dessa ovanor omgående.


   
Citera

Djupa andetag kanske? Har också otroligt svårt för det där...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Exner

Ligg på rygg i sängen och lyssna på schmansk trummusik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sämst att jag skriver något för alla som ska massera mig ger upp efter 30 sekunder för jag är för avslappnad så dom klarar inte av det Galen Men testa att visitera en massörska/massörarinna/massör/massörmäster.... aa du fattar.. (Om det brukar vara så), om det bara är tillfälligt så ta det bara lugnt och gör något roande, lyssna på musik, bada, eller vadsom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du lyssnat på ASMR-videos? Vissa finner dem väldigt avslappnande. Jag gillar role plays-videos på det temat. Eller inte egentligen själva ASMR-grejen utan mysighetsfaktorn och den lugna rösten. Brukar ibland lyssna på denna video när jag är lite trött för att bli lite tröttare. Fast det är nog själva rollspelet  jag gillar förresten. Brukar lyssna på Oliver Shanti ibland också. Och ligga på min spikmatta en stund.


   
SvaraCitera