Aviseringar
Rensa alla

Slår mig själv varje gång jag får panikångest.


Ämnesstartare

Är det normalt att slå sig själv medan man har panikångest? Varje gång jag har panikångest så bankar mig själv i huvudet och blundar hårt och suckar högt, liksom "Ah! Varför?!". Det händer i 20 sekunder typ. Men frågan är, är det normalt att slå sig själv? Det kommer automatiskt och jag kan inte stoppa det. 


   
Citera
Ämnesstartare

känns som om du har missuppfattat vad panikångest innebär, eller så trollar du. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
känns som om du har missuppfattat vad panikångest innebär, eller så trollar du. Ledsen

Nej, jag trollar inte.Men det är väll panikångest jag har? Jag känner en skit jobbig stress, mitt hjärta bankar skit hårt och jag andas hastigt. Vill inte prata om vad jag ångrar, men jag har det typ 5/6 gånger per dag. Om det inte är panikångest, vad är det då?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturdiet:

Nej, jag trollar inte.Men det är väll panikångest jag har? Jag känner en skit jobbig stress, mitt hjärta bankar skit hårt och jag andas hastigt. Vill inte prata om vad jag ångrar, men jag har det typ 5/6 gånger per dag. Om det inte är panikångest, vad är det då?!

Det är möjligt. Du borde boka tid hos någon psykolog/skolsköterska och prata om d. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vid panikångest kan man reagera på många olika sätt. Men att banka sig själv i huvudet låter verkligen inte som en särskilt bra lösning! Föreslår att du vänder dig till skolkuratorn/ungdomsmottagningen/vårdcentralen för att få ordentlig behandling.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mja, jag börjar mest bara skaka, tappa andan och gå runt i cirklar typ. Jag tror inte ditt beteende är helt ovanligt, men det låter inte som det bästa sättet att hantera det på. Dock är det svårt att tänka rationellt när man är mitt i panikångesten tyvärr. 


   
SvaraCitera

Hej!

H

Asså ja vet nt om de e riktigt samma sak men när ja blir stressad eller frustrerad så brukar ja börja riva mej själv i nacken eller typ på armen utan att tänka på att ja gör det lixom automatiskt.Så asså ja tror nt att du e onormal på något sätt. Kramizz^^


   
SvaraCitera