Aviseringar
Rensa alla

Slippa bo bland invandrare "en mänsklig rättighet"


Ämnesstartare

Tramsigt. Snarare så att alla har rätt att bo i ett lugnt och tryggt område, men det har ju ingenting med etnicitet att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstar ej då de båda alternativen är förjävla.. "Rasse-vridna"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tramsigt. Snarare så att alla har rätt att bo i ett lugnt och tryggt område, men det har ju ingenting med etnicitet att göra.

This.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Varför flyttar du inte till Rosengård eller någon annan invandrartät förort om du nu tycker det är så skoj att bo med dem?

Jag står i bostadskö för bl.a. Rosengård. Slipper dock såklart helst att bo där för att det är så nedgångna lägenheter, dåliga pendlingsmöjligheter in till stan, mycket fattigdom = hög kriminalitet, osv. Problemen i Rosengård handlar inte om etnicitet utan om klass. Du har förmodligen aldrig satt din fot där, men vet ändå precis hur det är?


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

haha gillar slutet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Jag står i bostadskö för bl.a. Rosengård. Slipper dock såklart helst att bo där för att det är så nedgångna lägenheter, dåliga pendlingsmöjligheter in till stan

Jag vill påpeka följande:
Lägenheterna i Rosengård är verkligen inte nedgånga, visst var det så för några år sedan men efter skandaler så har fastighetsägarna renoverat husen.

Pendlingsmöjligheterna med kollektivtrafik är måttliga men kommer att genomgå en förbättring, dagens bussar skall ersättas med treledsbussar och få egna körbanor. Pendlingsmöjligheterna med bli och cykel är mycket bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Å ena sidan klagar rasister på att invandrare flyttar till samma områden och inte integreras i det svenska samhället, å andra sidan vill ni själva inte bo med dem? Hur ska man kunna integreras ifall alla svenskarna flyr så fort det kommer en utlänning till deras bostadsområde? Hur man än gör som invandrare är det tydligen fel i er värld...

Jag tror aldrig "rasister" haft särskilt mycket emot att invandrare flyttar in i deras områden. Så länge det sker i måttliga skalor bara. För grejen är att det inte är särskilt kul att bo bland en massa människor som man inte kan identifiera sig med. Snackas det lika mycket utländska språk som på ens egna då flyttar gärna svenskar ut. Och kvar blir invandrarna, med fler inflyttade invandrare.

Det är vår förda invandringspolitik som gett upphov trenden vi har att beskylla, inte att vi svenskar skulle hysa någon fientlighet mot invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undra ifall du skulle kommer bra överens med Sming

jag tror nästan inte det, du verkar bara korkad och han verkar mest lite crazy :-k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Exner

Varför ska vi mänskliga rättigheter?


   
SvaraCitera
Exner

Vilka är de omänskliga ditona?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Varför ska vi mänskliga rättigheter?

Formulera gärna om det där. Fattar ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flytta till random skithåla på landet, det har alla råd med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

flytta till random skithåla på landet, det har alla råd med

Fast där finns det inga jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sherre:

Fast där finns det inga jobb.

Trots att det inte finns några negrer som tar jobben?
Odla marijuana då, det är en bransch på frammarsch, vad jag förstår så håller Sverige på att bli självförsörjande inom några år. Jag tror nog du har en liten entreprenör i dig sherre! [y]


   
SvaraCitera