Aviseringar
Rensa alla

Slippa verifieringskoden


stör mig oxå på det


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Oh. Vilken operatör har du? [surprised]

snelia [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med, den är jävligt irriterande.


   
SvaraCitera

Proxyserver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har oxå så. drygt.


   
SvaraCitera

Det blir så för mig om jag inte loggar in en dag. [sad] Det är dryyygt.


   
SvaraCitera
Gifted

Hm. Sifferkombinationen, är det ngn form av chapka?

Man lär ju kunna koda något som automatiskt gör det där åt en.. ett script eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

För att inte botar ska kunna hakka dig like lätt [no-no]

Nej, funktionen är ett resultat av cargo cult-programmering, dvs. UM:s kodare är inkompetenta med stort I, men ser att "alla andra" har en CAPTCHA, så det måste vara bra. Dock har de helt missat varför man har en CAPTCHA och har bara stoppat in en på ett slumpmässigt utvalt ställe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Dock har de helt missat varför man har en CAPTCHA och har bara stoppat in en på ett slumpmässigt utvalt ställe.

Happ, okej. Det kan inte ha någonting med det jag sa att göra?
Eller används det bara för att inte kunna multiskapa account typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Happ, okej. Det kan inte ha någonting med det jag sa att göra?
Eller används det bara för att inte kunna multiskapa account typ?

CAPTCHA vid registrering är en sund idé. Att kräva CAPTCHA när någon loggar in från nytt IP, däremot, vet jag inte vilken idiot som kom på. Det är bara irriterande och ger ingen extra säkerhet, vilket den långa raden av loginstölder på UM ger lysande bevis för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Att kräva CAPTCHA när någon loggar in från nytt IP, däremot, vet jag inte vilken idiot som kom på.

Finns det något sätt man kan kringå detta gissel på? Jag är okunnig i detta gebit, men borde det inte gå att ange s k "statisk IP-adress" på det mobila bredbandet? Eller på nåt sätt lura detta CAPTCHA?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte mobilt bredband. Men måste också, varje gång. Och den där jävla kom ihåg mig knappen funkar fan inte.


   
SvaraCitera
Åtta

Gifted:

Man lär ju kunna koda något som automatiskt gör det där åt en.. ett script eller nåt.

Mario har gjort det i PHP.
http://lajm.eu/emil/UM/ocr/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja ... det är störigt


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Jag sitter med mobilt bredband, och varje gång jag loggar in med det får jag en ny IP-adress.

/sign


   
SvaraCitera