Aviseringar
Rensa alla

slitet hår!!!


Ämnesstartare

har haft blont hår i ca 5 månader innan jag färgade det brunt igår. eller ja, det blev svart typ.... och mitt hår är verkligen rikitigt jävla slitet! om man drar med handen på min högra sida så känner man verkligen hur strävt och slitet det är, vill verkligen inte klippa av mig allt! (är inte topparna som är slitna, utan det är håret på sidan av huvet, eller hur man ska säga, som är slitet) någon som har något tips om vad man kan köra för att minska det som är slitet?
och sen har jag en till fråga.. färgade som sagt mitt hår brunt igår, men det blev som jag skrev svart.. och i ljuset så skiftar det grönt. och jag vill verkligen inte ha så mörkt hår!! vill ha ljusbrunt.. vet ni om jag kan chansa på att färga om det till ljusbrunt, om de skulle funka?


   
Citera
Ämnesetiketter

lut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wut


   
SvaraCitera

Du bör nog inte färga.


   
SvaraCitera

sOlssonN:

någon som har något tips om vad man kan köra för att minska det som är slitet?

INPACKNING x99999999999999

sOlssonN:

vet ni om jag kan chansa på att färga om det till ljusbrunt, om de skulle funka?

Gör det int själv.. Gå till en frisör isf..


   
SvaraCitera

Typ klippa. Om man fönar håret och sådär så slits det mycket bara av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpankMe:

INPACKNING x99999999999999

gör inpackning, men det verkar inte funka så bra :/


   
SvaraCitera

sOlssonN:

Gör inpackning...

Hmm..
Men be din frisör klippa ur det lite då, håret alltså.. Då försvinner nog det mesta av det slitna och ditt hår kmr må så mkt bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpankMe:

Hmm..
Men be din frisör klippa ur det lite då, håret alltså.. Då försvinner nog det mesta av det slitna och ditt hår kmr må så mkt bättre

ja det är nog det bästa jag får göra. men jag är så rädd för att allt hår kommer ryka, och det är verkligen på höger sidan allt är värst. är typ som att håret har blivit bränt ellr nå :s är säkert för att jag platta håret jätte mycket medans jag blonderade det och höll på..


   
SvaraCitera

sOlssonN:

Text

Närå, allt hår kommer inte ryka.. Men antagligen kommer det bli lite kortare och lite tunnare.
Har du användt ett värmeskydd när du har plattat å så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpankMe:

Har du användt ett värmeskydd när du har plattat å så?

ja det har jag, ett från l'oreal, fast det verkade inte heller funka :s iallafall inte på mitt hår


   
SvaraCitera

smart att färga..


   
SvaraCitera

sOlssonN:

ja det har jag, ett från l'oreal, fast det verkade inte heller funka :s iallafall inte på mitt hår

Hmm ok.. Skumt det. Men boka iaf tid hos frisören, klipp dig, köp ett värmeskydd som hon rekommenderar och sen ta hand om håret. Så ska du se att det inte blir slitet igen och att det kmr växa ut snabb å allt. GL [cheers]


   
SvaraCitera

Är man så korkad att mina inte färgar rött innan man färgar brunt om man är blondin så får man skylla sig själv om håret blir grönt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Är man så korkad att mina inte färgar rött innan man färgar brunt om man är blondin så får man skylla sig själv om håret blir grönt.

dum blondin du vet! [chocked]


   
SvaraCitera