Forumet - Slitet hår

Slitet hår

790 0 37
Jag har liksom slitet hår på sidorna om ni fattar. Vad kan man göra åt det? Jag kan inte ha utsläppt hår längre, då ser det lixom ut som ett kråkbo... Men asså typ från benan och ner till öronen så är det as slitet. Det är lixom lite kortare hårstrån där, så när det är utsläppt så ställer dom sig ut.

ÄNDRAT 2010-12-09 16:47

Spana också in:

Slumpartad:

Smidigt å felstava i titeln [party][bigcheers]

Jajamensan! :D

enhimmelskdrog:

om du har plattat mycket beror det antagligen på det

Plattar det liksom aldrig.

Lounge fact:

raka av skiten

-.-'

Capture:

Är det slitet så är det. Klipp.

Men finns det inte NÅGOT annat?

envitkossa:

Klipp bort det slitna

Men det är ju slitet typ uppe på huvudet, om du fattar...

Kviq:

Antingen kan du ju leva med att ha slitet hår, eller så klipper du av det.

Leva med att ha slitet hår: Nej tack.
Klippa: Aldrig

Någon annan:

det är väl bara o klippa?

Neej

OF 5:

klipp

Nix

PS. Asså det är ju faktiskt inte så lätt att bara klippa, jag menar är det bara slitet i topparna så visst är det ju bara att klippa, men jag har ALLTID haft långt hår, och kommer säkert alltid ha det, och eftersom det slitna sitter liksom på huvudet (typ vid benan ner till öronen) så måste jag ju klippa ALLT och bli FLINTIS, så NEEEJ. Det finns ju liksom inget att göra.
Ett väldigt bra men dyrt tips dock, Jag har väldigt långt hår, och därför blir det ganska slitet också, så jag är alltid noga med att använda bra schampon och balsam samt inpackning. Frågar du mig tycker jag du ska satsa på Redken, oerhört bra för slitet hår. Många tycker att Redkens produkter är alldeles för dyra, men det beror ju på hur mycket du prioriterar ditt hår, dessutom tycker jag du ska ha i åtanke att schampot/balsamet är väldigt drygt, så det räcker väldigt länge!
Lypsylen:

Jag har liksom slitet hår på sidorna om ni fattar. Vad kan man göra åt det?

Har du funderat på hur skadan uppkommit från början ? Borstar du håret mycket & bara sliter igenom borsten när du hittar tovor ? Sliter du bara av tofsen när du har uppsatt istället för att linda av den varv för varv ?

Balsammetoden kan vara ett tips, plus att vara försiktig med hårborstning och tofsar/klämmor som håret fastnar i. Finns inget sätt att "fixa" det slitna på eftersom det låter som avbrutna hårstrån - bara förebygga att det skadas mer och låta det växa tillbaka.