Forumet - Slitet hår !

Slitet hår !

1237 0 23
Mitt hår ärr jätte slitet och då menar jag verkligen JÄTTE slitet ..
men jag plattar det varje dag och det gör ju så att det blir slitet ..
men om man färgar det mörkare sliter det på håret då ?

och idag ska jag blondera det .. fast det ska jag göra fler gånger eftersom jag har svart hår just nu så jag måste blondera det ett par gånger innan det kommer bli blont xd

men vilka inpackningar å annat skit är bra för håret om man har väldigt slitet ??

Spana också in:

Angelize:

sluta färga det så mkt

nee jag gillar att färga mitt hår ..

Postorderhoran:

inga inpackningar kan laga håret
det du kan göra är att klippa bort det slitna och SEN när du har fräscht hår börja ta hand om det

men jag vill inte ha jättekort hår... och jag måste ha det så jag har .. annars ser det konstigt ut när jag har hårförlängningar
Blanda ett rått ägg, två matskedar honung & eventuellt lite olivolja. Låt sitta i 15 minuter och skölj sedan ur med ljummet vatten. Avsluta med att spola KALLT vatten igenom. Detta har hjälp mitt hår och andras. Jag kör också på balsam-metoden. Sluta omgående använda schampo, blek inte håret, platta/locka inte mer än det nödvändigt. Och låt håret självtorka efter duschen.
x_marty:

Sluta omgående använda schampo, blek inte håret, platta/locka inte mer än det nödvändigt. Och låt håret självtorka efter duschen.

skulle aldrig klara av att inte göra det

x_marty:

Blanda ett rått ägg, två matskedar honung & eventuellt lite olivolja. Låt sitta i 15 minuter och skölj sedan ur med ljummet vatten. Avsluta med att spola KALLT vatten igenom. Detta har hjälp mitt hår och andras.

hur ofta ?
vetinte1999:

skulle aldrig klara av att inte göra det

Ödsla tid, energi och pengar på annat. Det är långt ifrån nödvändigt såvida du inte tänkt genomgå någon fotomodells karriär som tolvåring.

vetinte1999:

hur ofta ?

Beror helt och hållet på hur slitet det är, var annan eller var tredje dag skulle jag tro räcker.
x_marty:

Ödsla tid, energi och pengar på annat. Det är långt ifrån nödvändigt såvida du inte tänkt genomgå någon fotomodells karriär som tolvåring.

näe..
fast jag har börjat att försöka hålla det rakt när det är blött och inte torka utan att det torkar av sig själv och då blir det ganska platt ..
och jag måste bara bleka det denna gången för alla kallar mig emo nu .. så jag kan ju bara bleka det en gång och sen färga det brunt .. det är ju lika bra

x_marty:

Beror helt och hållet på hur slitet det är, var annan eller var tredje dag skulle jag tro räcker.

okejj [smile]