Aviseringar
Rensa alla

Slitet ??


Ämnesstartare

tjo , asså . jag färgade mitt hår ( från blont till mörkbrunt / svart ) för typ 1 & halv månad sen , nu vill jag färga tillbaka mitt hår blont igen , alltså måste jag bleka det . [ops]
men alla säger att mitt år kommer bli jätteslitet å trasigt osv. stämmer det ? + ska jag prova avfärga det först innan jag färgar blont... [crazy]


   
Citera
Issen

Ja förmodligen kommer det bli slitet... kemikalier är inte direkt bra för håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håret blir slitet om man färgar det ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppskiten:

men alla säger att mitt år kommer bli jätteslitet å trasigt osv.

bättre att du färgar nu så du får den färg du vill ha - och ja håret kommer bli sjukt slitet. Sen går du till frisören (som kommer blir asledsen) och så låter du denne klippa så mycket tills det bara finns friskt hår kvar. Sen är det bara att låta det växa...


   
SvaraCitera

raka helt först


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är naturligt blond, färgade det brunt och sedan blekte jag det. Nu är jag vitblond, älskar det. men ångrar endå att jag blekte det. Kostar sjukt mycket varge månad med all färg,silvershampo sen alla speciella hårprodukter plus att det blir jäävligt slitet.
Sen kan du inte färga tillbaka det lika lätt om du blir vitblond.
tex en brun färg fastnar inte och går ut på 1 vecka, och om det gör det kan de bli grönt,grått. Lägger du i en vanlig blond färg blir det gult.
Tror ditt hår bara kommer bli orange/gult/mörkt om du bleker det och lägger i en blond färg.Blir svårt att få den naturliga looken igen.
Det är det jag ångrar med mitt hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

key , det tyder på att jag inte ska färga håret ..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera