Aviseringar
Rensa alla

Sluddrar? Deprimerad?


Ämnesstartare

Jag får ryck på mig själv då jag upptäcker mig själv med att sluddra! 
Jag har svårt för att få fram meningar ibland och stammar och sluddrar, jag älskar att prata och jag pratar hela tiden! Men det senaste så får jag lite ont i halsen och sluddrar o stammar mer o mer. Vad händer med mig? 🙁 

Och även hur vet man om man är deprimerad? Jag har pratat med en person i 1 år (en psykolog) och jag mår väldigt dåligt, jag kan inte sätta fingret på varför eller jo mitt liv suger men vafan det har vart värre men just nu börjar min hjärna dampa. Jag kan verkligen inte fatta, jag har aldrig tagit hand om mig själv jag börjar äta mindre och mindre. Alltså blir tokig är så sjukt rädd för livet känns så konstigt... 


   
Citera
Ämnesstartare

Ah kom på nu att egentligen så skrev jag bara av mig..... (uppmärksamhets bitch) Nä men är la kul om ni vet lite om mitt eländiga liv... XD 


   
SvaraCitera

känner du att du får den hjälp du behöver?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
känner du att du får den hjälp du behöver?

Du menar när jag pratar med min psykolog? 


   
SvaraCitera

ja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
ja 

Ja alltså jag tycker att det går framåt men när vi inte ha träffats på en vecka så blir jag verkligen nedstämd. Det går väldigt sakta om just nu är vi inne i sånt som tar för mycket energi utav mig så just nu är det nästan bara ansträngande och hjälper pytte lite. 


   
SvaraCitera

Det med snacket, testa att pausa lite och ta ett par djupa andetag för att få ner pulsen när du börjar stamma eller liknande, har funkar för mig ^^

Sen depressionen, vet att det populäraste rådet är att man ska göra något som är kul men jag är alldeles för medveten om att det kan vara hemskt svårt att hitta något som verkligen gör en glad. Men jag rekommenderar starkt promenader/joggingturer, det har hjälpt mig extremt mycket och även om jag är trött efter att ha joggat så mår jag mycket bättre efteråt (även om det kan vara jävligt jobbigt att ens ta sig ut och springa x'D). Har du tillgång till en skog så rekommenderar jag starkt att gå/jogga där, speciellt nu på sommaren då vissa dagar faktiskt kan bli varma ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL:
Det med snacket, testa att pausa lite och ta ett par djupa andetag för att få ner pulsen när du börjar stamma eller liknande, har funkar för mig ^^

Sen depressionen, vet att det populäraste rådet är att man ska göra något som är kul men jag är alldeles för medveten om att det kan vara hemskt svårt att hitta något som verkligen gör en glad. Men jag rekommenderar starkt promenader/joggingturer, det har hjälpt mig extremt mycket och även om jag är trött efter att ha joggat så mår jag mycket bättre efteråt (även om det kan vara jävligt jobbigt att ens ta sig ut och springa x'D). Har du tillgång till en skog så rekommenderar jag starkt att gå/jogga där, speciellt nu på sommaren då vissa dagar faktiskt kan bli varma ^^

Aldrig tänkt på innan ;O

Ah precis är svårt att hitta något roligt att göra som man kan göra varje gång man inte mår bra. Jag brukar ställa för höga krav på mig själv när jag ska ut o jogga/gå och så har jag så mycket att skylla på, men jag ska prova och hoppas på att det funkar ;D

Tack för hjälpen 🙂


   
SvaraCitera

lisa20088:

Aldrig tänkt på innan ;O

Ah precis är svårt att hitta något roligt att göra som man kan göra varje gång man inte mår bra. Jag brukar ställa för höga krav på mig själv när jag ska ut o jogga/gå och så har jag så mycket att skylla på, men jag ska prova och hoppas på att det funkar ;D

Tack för hjälpen 🙂

Gör så ^^
Alltid kul att kunna vara till någon nytta xD 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL:

Gör så ^^
Alltid kul att kunna vara till någon nytta xD 

Ah det är klart du verkar klok så du är säker till nytta på många olika sätt ;D 


   
SvaraCitera

lisa20088:

Ah det är klart du verkar klok så du är säker till nytta på många olika sätt ;D 

Man kan ju alltid hoppas 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL:

Man kan ju alltid hoppas 😉

Äsch det är jag helt hundra på Cool


   
SvaraCitera