Aviseringar
Rensa alla

slut


Ämnesstartare

Hej!
Jag är 12 år, och närmare 170 cm lång.
Jag har verkligen ångest över min längd.
Håller på med hästar, så vill inte bli alldeles för lång, tycker redan att jag är för lång. Jag vill verkligen sluta växa, men det går väl inte.. Min mamma är 170 lång, min pappa är en bit över 180 cm.

Hur lång tror ni att jag blir? Jag mår riktigt illa över detta just nu..

ÄNDRAT 2011-05-27 20:03
fddg


   
Citera

Du kommer nog växa lite till, skulle jag tro. Men vadå? Varför må illa över det?

Snyggt med långa tjejer.[y]


   
SvaraCitera

Du kommer växa lite till. Det är inget farlig med att vara lång.

eemiich:

Håller på med hästar, så vill inte bli alldeles för lång, tycker redan att jag är för lång.

Gillar inte hästar långa tjejer? [confused]


   
SvaraCitera

vad skulle problemet vara med att va lång


   
SvaraCitera

passaro:

Du kommer nog växa lite till, skulle jag tro. Men vadå? Varför må illa över det?

Snyggt med långa tjejer.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet med att vara lång är att jag vill inte bli för lång för att kunna rida, fattar ni? Jag vill inte ha fötterna släpande i marken..


   
SvaraCitera

eemiich:

inte bli för lång för att kunna rida, fattar ni? Jag vill inte ha fötterna släpande i marken..

men kom igen det finns betydlig längre personer som rider och för dem verkar det inte vara ett problem.


   
SvaraCitera

eemiich:

Jag vill inte ha fötterna släpande i marken..

Rider du på ponnys eller?


   
SvaraCitera

eemiich:

Jag vill inte ha fötterna släpande i marken..

Jag är inte helt säker, men tror att hästar oftast har betydligt längre ben än människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Rider du på ponnys eller?

Ja, det gör jag.


   
SvaraCitera

eemiich:

Ja, det gör jag.

AHa! Förlåt, men det är lite komiskt. Men du får börja rida på stora hästar då. Så farligt kan det inte vara [crazy]


   
SvaraCitera

Det där är nog inget att oroa sig för. Bara för du kanske anses vara rätt lång nu betyder det inte att du kommer fortsätta vara det livet ut. Du kanske inte ens växer mer än sådär. Själv har jag växt typ 2,3 centimeter sen jag var 13. Så man fortsätter inte i samma takt för alltid.

Och om det nu skulle bli så att du blir över 180 vad kan du göra åt saken? Den dagen den sorgen och då är det bara lära sig gilla det. Inget jag tycker du ska gå och oroa dig för nu då det kanske aldrig ens kommer hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

AHa! Förlåt, men det är lite komiskt. Men du får börja rida på stora hästar då. Så farligt kan det inte vara

För mig är det "farligt". Eftersom att jag är 12 vill jag gärna fortsätta rida ponny ett tag.


   
SvaraCitera

eemiich:

För mig är det "farligt". Eftersom att jag är 12 vill jag gärna fortsätta rida ponny ett tag.

Vet inget om hästar, men varför skulle det vara farligt?


   
SvaraCitera

Du ligger just nu på medellängd för tjejer, som bland unga är 169. Jag hade slutat växa när jag var 12 iaf och tror de flesta tjejer slutar ungefär i den åldern. Så du behöver inte vara alltför orolig för att bli jättelång tror jag.


   
SvaraCitera