Aviseringar
Rensa alla

Slut efter över 2.5 år...


Ämnesstartare

Nu är det så att jag och min flickvän gjort slut och vi har varit tillsammans i över 2.5 år, och det ända som finns i min hjärna är nu bilden av att hon skulle bli tillsammans med någon annan, ha sex med någon annan, mysa med någon annan 🙁
Jag vet verkligen inte vad jag skall göra eftersom jag fortfarande älskar henne dundermycket, men hon inte känner likadant 🙁
Min största oro är att et verkligen helt och hållet tar slut och jag aldrig mer får tillbaka henne och att hon träffar någon ny som är snyggare, coolare, bättre på sex, snällare, osv..

Hjälp mig, hur gör jag för att sluta tänka på detta och gå vidare i mitt liv? 🙁 🙁


   
Citera

Tänk att du kan träffa någon snyggare, coolare, knull-duktigare, snällare tjej än henne.

Guldläge ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4chan:

Tänk att du kan träffa någon snyggare, coolare, knull-duktigare, snällare tjej än henne.

Du tänkte mina tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det jag försöker göra, men bilden av att hon träffar någon ny finns i mitt huvud hela tiden.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det klart det kommer ta tid att bearbeta det här. Känns som värst nu, låter lite klyschigt kanske men tiden läker alla sår.
Och sen är det ju inte säkert att det är helt slut. Varför gjorde ni slut förresten, hade känslorna försvunnit eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ledsen_kille:

dundermycket

Naww... [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är att det är slut för att jag prioriterade mina kompisar före henne väldigt mycket under flera veckors tid, så det är liksom mitt fel att det är slut... Jag ångrar mig varje sekund men det hjälper liksom inte och hon står fast vid sitt beslut :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja joinar klubben snart.


   
SvaraCitera

4chan:

kan träf

hatar ditt användarnamn 🙁


   
SvaraCitera

Det kommer ta dig tid att komma över henne, och bearbeta allt. Men man måste låta det ta den tid det tar, det går inte att skynda på.

Och du ska inte tänka på att hon har sex med andra och så, för det är inte hälsosamt! Jag har precis gått igenom den fasen, så jag vet hur svårt det är. Tänk positivt, det är det bästa[smile]


   
SvaraCitera

Jag kan bara hålla med alla ovanför. Det kommer ta tid, och du måste ge det den tid det tar. En annan sak som är rätt viktig tror jag är att man inte försöker förtränga det som hänt, du får alltså inte sitta och anstränga dig för att glömma henne, dvs. skjuta undan alla känslor och tankar, för då kommer de bara komma ikapp dig som en fet smäll vid ett senare tillfälle, och då är du nere i träsket igen.

En klassiker är också att försöka komma på alla dåliga sidor med henne, de kan ibland vara svåra att se, men hittar man dem så hjälper de verkligen en att glömma och gå vidare [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina kompisar gjorde slut efter 5 år, och nu ett år senare mår de fortfarande skit [sad]


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

En klassiker är också att försöka komma på alla dåliga sidor med henne

Så gjorde jag med mitt ex, och jag kom faktiskt på många dåliga sidor som jag inte sett innan, vilket ledde till att jag idag kommit över henne så gott det går[smile]

Prova det, det funkar om man verkligen vill!


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Mina kompisar gjorde slut efter 5 år, och nu ett år senare mår de fortfarande skit[sad]

Det var ju uppmuntarande att låta han höra...

ledsen_kille: Som några ha sagt, ansträng dig inte att komma över henne. Låt tankar och känslor flöda tills de tar slut. Låt det ta den tid det tar. Men låt dig inte sitta hemma o deppa, utom försök hitta på andra saker så kommer tankarna försvinner av sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lagom:

Det var ju uppmuntarande att låta han höra...

Moget [tired]


   
SvaraCitera