Aviseringar
Rensa alla

Slut med flickvän, Vet inte vad jag ska göra längre,


Ämnesstartare

Hej,

Jag ska göra denna historia lätt och kort, har redan skrivit den så många gånger så orkar inte skriva hela,

Det började den 14 maj 2012 vart jag den mest lyckligaste killen på denna jord, Jag fick världens bästa tjej att bli min egna,Vi hade en jätte bra relation tyckte jag o henne, Precis allting var helt perfekt,Men den 2 November 2012 förändrades allting, Jag var inte den lyckligaste killen längre,Hon ville föst ta en paus, För hon tyckte att vi var för mycket med varann och vi var uppe i varann varje dag o minut osv.. Men sedan så ville hon inte ha en paus längre, Tills slut ville hon göra slut, Hon tappade känslor för mej, Det jobbigaste är att jag har fortfarande samma känslor för henne men hon har inte dom,Jag vet inte vad jag ska göra längre,Jag menar allt man gjort tillsammans,Får bilder av precis varje dag, Vägde 57kg när vi var tillsammans, Alltid velat gått upp för har alltid varit smal, Sedan vände dom till 47,6kg, Kunde inprencip trycka flera fingrar under mina revben,Har inga betyg för gymnasiet,Min bror flyttar,Min pappa ska opereras,Min farfar ska bli inlagd på sjukhuset,Vet inte vad jag ska göra längre, Orkar bara inte mera, Har sökt hjälp hos Bup, Men ingenting blir bättre,Har ständiga självmordstankar,Kan på peka att jag bara är 15 år med, Tacksam för svar,


   
Citera

Finns det någonting du kan distrahera dig med? T.ex fotboll, spel, träning, matlagning eller vilken aktivitet som helst som gör att du kan slippa tänka asmycket på dåliga saker.

Bra att du har sökt hjälp på BUP i alla fall då kanske det blir lite bättre om ett tag men samtidigt måste du själv försöka få bort tankarna. Förutom att syssla med någonting så kan du även läsa böcker om hur psyket fungerar och kanske även läsa lite filosofi, det kan vara intressant.


   
SvaraCitera

oj va tråkigt...
jag mår också jätte dåligt o vet inte vad jag ska göra


   
SvaraCitera

Se till att äta regelbundet också, med tillräckligt mycket vitaminer och proteiner. D-vitamin är speciellt viktigt för om du har brist på det så kan det orsaka depression och mer.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Se till att äta regelbundet också, med tillräckligt mycket vitaminer och proteiner. D-vitamin är speciellt viktigt för om du har brist på det så kan det orsaka depression och mer.

och mineraler också
spår ämennen
enzymer
flero mättade feter


   
SvaraCitera

191 dalmatiner:

och mineraler ocksåspår ämennenenzymerflero mättade feter

Avokado är bra fett i
Clementiner, mandariner, citroner, bananer, jos.
Mjölk och yoghurt, filmjölk, ägg.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Avokado är bra fett i
Clementiner, mandariner, citroner, bananer, jos.
Mjölk och yoghurt, filmjölk, ägg.

halllon=) ätit 1 stor påse frysta hallon idag


   
SvaraCitera

Du måste försöka inse att du "bara" är 15 och att det här är en övergående fas. Det låter väldigt ignorant och jag vet att det inte alls är så lätt att tänka så, men för att kunna må bättre kan det vara bra att få lite distans till sig själv och sitt mående.

Utöver det är det bra att aktivera sig, tänker du bara på henne och på hur dåligt du mår kommer du inte må bättre. Försök göra annat, umgås med vänner, träna eller något annat du gillar. Och tvinga dig själv att göra sådana saker fast du inte känner för det, för ofta kan det vara så att man tycker det är trevligt när man väl gör det och glömmer bort alla jobbiga tankar.

Försök äta och sova ordentligt, om du missköter det kommer du må ännu sämre än om du lyckas sköta det. Fortsätt gå hos BUP eller sök hjälp någon annanstans. Berätta för dem att du har självmordstankar så att de förstår hur dåligt du mår.

Jag vet att du inte tror mig, men jag kan lova dig att du kommer komma över henne och inte längre må dåligt över att ni inte längre är tillsammans.


   
SvaraCitera

191 dalmatiner:

halllon=) ätit 1 stor påse frysta hallon idag

Ja de är goda. Har du smakat att äta lite hallon med syrlig vaniljyoghurt?


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Ja de är goda. Har du smakat att äta lite hallon med syrlig vaniljyoghurt?

nä, skajag det? äter bara vegansaker helst...utom ibland:$


   
SvaraCitera

191 dalmatiner:

nä, skajag det? äter bara vegansaker helst...utom ibland:$

Ja, du kan testa om du vill göra det. Men ta inte för mycket hallon, ta bara lite då är det gott istället för flingor/müsli. Annars kanske det finns någon veganyoghurt men jag vet inte om det smakar lika gott.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Ja, du kan testa om du vill göra det. Men ta inte för mycket hallon, ta bara lite då är det gott istället för flingor/müsli. Annars kanske det finns någon veganyoghurt men jag vet inte om det smakar lika gott.

havregrynsgröt är gott med hallon i ^^


   
SvaraCitera

191 dalmatiner:

havregrynsgröt är gott med hallon i ^^

Har inte testat. Det kan jag göra imorgon. Till frukost passar det som också va?


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Har inte testat. Det kan jag göra imorgon. Till frukost passar det som också va?

mm gröt till frukost
man kan taa i linfrön också för det är flero mättade feter i omega 3 fet


   
SvaraCitera