Aviseringar
Rensa alla

Slut med sambon men vill ändå bo ihop, och "break up sex"


Ämnesstartare

Nu är det så att det nyss tagit slut med min sambo, vi var tillsammans i ca 10,5 månader. Vi har bott ihop i ca 3,5 månader och det har fungerat bra. Nu vill han såklart flytta ut men jag vill helst fortsätta bo ihop då jag behöver nån att bo med av psykiska skäl.

Jag tror att det kan fungera, men hur ska jag lägga fram det till honom?

Sen undrar jag också om "break up sex" fungerar? Kan man ha sex en gång efter att man gjort slut? Mitt ex är den jag haft bäst sex med och skulle gärna vilja ha det en sista gång innan vi skiljs åt. (Jag vet, knäpp fråga)


   
Citera

sexchoklad:

Jag tror att det kan fungera, men hur ska jag lägga fram det till honom?

Har ni varit ihop så länge lär han ju redan veta om dina behov, var dina psykiska skäl orsaken till att det tog slut?

Att bo med sitt ex är dock ingen bra ide, han lär ju vilja träffa nån ny och det kommer bara bli jobbigt för dig om ni bor ihop.

Sex med ex fungerar ju utmärkt, så länge man är kompisar och inte lurar sig själv att det är något mer.


   
SvaraCitera

Han kan ju inte vara din skötare heller.


   
SvaraCitera

det kan ju varit så att ni gjorde slut av en anledning också


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Nu vill han såklart flytta ut men jag vill helst fortsätta bo ihop då jag behöver nån att bo med av psykiska skäl.

Nu låter det här säkert jättetaskigt, men jag ska försöka formulera mig snällt. Jag är trots allt inte ute efter att vara elak.

Jag har varit i den killens "sits" förr, eller iallafall en liknande. Tjejen jag bodde med hade jag varit tillsammans med innan, och jag behövde verkligen en plats att bo på, så trots att vi hade varit ihop, och trots att jag visste vad hon var för en människa, så nappade jag på det när hon erbjöd att jag kunde flytta in.

Lite background på henne; "fd" knarkare, posttraumatiskt stress syndrom (med allt vad det innebär), mytomani, nymphoman.. hon var inte direkt världens mest stabila, eller ärliga, människa.

När vi väl bodde ihop, så föll jag ett antal gånger för hennes "framsteg", men vi blev aldrig ihop igen. Där lyckades jag iallafall hindra henne. Och jag var alltid tvungen att vara den som tog ansvar överallt, städ, tvätt, husdjursskötseln (hon hade mani på djur, köpte och sålde dem för att kunna ha råd med nästa.. nästan som om hon handlade med djur för investerings skull, snarare än för att få sällskap), inköp av mat.. Ibland fanns det inga pengar kvar (någon har stulit dem! :O vad ska vi nu göra?!) hos någon av oss, så jag kunde få låna ihop pengar till mat, så lånen hamnade hos mig.

Och alltid, inom några dagar, så kom hon hem, hög som ett hus och påstod att främlingar på stan "sett henne, känt igen henne sen tiden hon knarkade, och eftersom de var langare så 'tvångsknarkade de henne' för att hon skulle bli fast igen och de skulle få en till kund".

Nu vet jag inte vad du har för psykologiska anledningar till att du behöver ha någon som bor med dig, de kanske inte alls är i närheten av det här. Men jag vet hur allt det här påverkade MIG, och många killar går runt och är oroliga för just såna här saker efter det tagit slut mellan dem och sambon, och även om det skulle vara obefogad oro, så påverkar ändå oron en hel del.

Det jag menar är, om killen anser sig behöva flytta, så låt honom gå. Det finns säkert alltid någon annan du kan låta flytta in, någon som INTE är känslomässigt involverad i dig på det viset, som ORKAR att hjälpa dig med vad du nu behöver ha hjälp med. Ett syskon, en kusin, en vän (som du inte haft ihop det med på något sätt) eller om du kanske hyr ut ett rum via en lokaltidning? Var väldigt försiktig när det gäller det sista alternativet, dock..


   
SvaraCitera

alltså... om han känner att han vill flytta ut spelar det ingen roll hur bra du tror det kommer gå att bo ihop, han vill ju inte.


   
SvaraCitera

nä. låt'an flytta.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Sen undrar jag också om "break up sex" fungerar? Kan man ha sex en gång efter att man gjort slut? Mitt ex är den jag haft bäst sex med och skulle gärna vilja ha det en sista gång innan vi skiljs åt. (Jag vet, knäpp fråga)

[no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no]

Man blir knäpp av det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han kan ju inte vara din skötare heller.

Nej det har jag inte bett om heller. Du vet inte vilka psykiska defekter jag har, eller hur?

Memnoch:

Nu vet jag inte vad du har för psykologiska anledningar till att du behöver ha någon som bor med dig, de kanske inte alls är i närheten av det här.

Nu är jag inte i närheten av henne (tack gode gud), jag har bara extremt svårt för att vara ensam, särskilt på natten. Så det är inte värre än så. Tack ändå för att du berättade det, känns som att jag kan se det lite mer från hans sida nu.

Postorderhoran:

om han känner att han vill flytta ut spelar det ingen roll hur bra du tror det kommer gå att bo ihop, han vill ju inte.

Anledningen till att han vill flytta är just för att vi gjort slut, inte för att vi inte är vänner.

Pheadrus:

Att bo med sitt ex är dock ingen bra ide, han lär ju vilja träffa nån ny och det kommer bara bli jobbigt för dig om ni bor ihop.

Nej usch, det har jag inte tänkt på...


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Anledningen till att han vill flytta är just för att vi gjort slut, inte för att vi inte är vänner.

nä, men om han känner att det är konstigt att va sambo med ett ex så känner han ju så, oavsett

Postorderhoran:

hur bra du tror det kommer gå att bo ihop, han vill ju inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

men för att svara på din fråga:
"du, jag gillar att bo ihop med dig, kan vi inte fortsätta bo ihop?"


   
SvaraCitera

Känns det inte vettigare att du bor med en kompis eller något i så fall?


   
SvaraCitera

Kan du finna dig med att han drar hem random tjejer från krogen och inte vill ha något intimliv med dig?

Varför gjorde ni slut som en sak?


   
SvaraCitera

sexchoklad:

r. Du vet inte vilka psykiska defekter jag har, eller hur?

Det är ju i princip det du begär. Förstår helt grejen med att inte vilja bo ensam, men skulle aldrig vilja hålla kvar någon jag gjort slut med bara för att slippa vara ensam.


   
SvaraCitera
zIGGE

Isola, sluta prata om det du inte vet, vi vet att du vill veta situationer som är bortom ditt räckhåll av egna anledningar, men sluta se så dum ut genom att slänga en fot på dem som behöver riktigt råd.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Sen undrar jag också om "break up sex" fungerar? Kan man ha sex en gång efter att man gjort slut? Mitt ex är den jag haft bäst sex med och skulle gärna vilja ha det en sista gång innan vi skiljs åt. (Jag vet, knäpp fråga)

=), finns det en möjlighet för er att bli kk:s då?


   
SvaraCitera