Aviseringar
Rensa alla

Sluta bita på naglarna


Ämnesstartare

Endast seriösa svar. Har bitit hela mitt liv och har gjort ett enda uppehåll och det var utomlands i 2 veckor. Biter hela tiden och har gropar på naglarna, nagelbanden blöder o det ser vidrigt ut.
Är precis som att sluta röka, det går inte!
Har testat stopp o väx, biter ändå 🙁
hjälp!


   
Citera

måla på såndär typ nagellack eller va det är, nagelolja, som smakar skit


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Jag bara slutade. Sparade ut och insåg hur fint och fräscht det såg ut med hela, långa naglar. Nu skulle jag aldrig drömma om att bita på dem! Inget tips kanske, men lite pepp, det går att sluta. Bestäm dig bara.


   
SvaraCitera

ha handskar dygnet runt, som jag i åttan typ


   
SvaraCitera

Har samma problem! Gråter


   
SvaraCitera

Slutade efter att jag fick infektion i nagelbanden. Fick ha nån bomullsgrej på fingret. Så handskar är nog en bra grej


   
SvaraCitera

vill oxo veta hur man slutar 🙁


   
SvaraCitera

Jag testade nagellacket stop och det hjälpte men man måste använda det tills man blivit helt av med sitt nagelbitande för annars så fortsätter man igen efter att man slutat använda lacket. Men handskar är bra också 🙂 eller plåster. 


   
SvaraCitera

nagellack + läppstift? 
jag biter inte på naglarna när jag har läppstift. 


   
SvaraCitera

plåster.


   
SvaraCitera

Alsolsprit

handsprit_95038455.jpg


   
SvaraCitera

Lösnaglar! Hjälper naglarna att växa med! Har man långa fina lösnaglar så vill man inte bita på dem (jag gjorde det i början ändå men det gjorde ju inget eftersom det inte var mina egna) och som ett plus i kanten så växer ens egna naglar under lösnaglarna! Och så får man vara noga med att om man ska ta av en lösnagel så ska man inte bara dra av den, då kan en riktiga nagel förstöras pga limmet utan man får ha händerna i aceton eller liknande tills limmet lösts upp! 

Har du gropar mm i naglarna så ska man ta en liten bit kaffefilter som man limmar på med lösnagel-lim, filar till och tillsist målar över med genomskinligt nagellack! 🙂 


   
SvaraCitera

Var medveten om vad du gör. Bestäm dig att sluta. Försök komma på dig själv varje gång du biter på naglarna. Det tar tid men du blir bättre ju längre du håller på och tillslut försvinner lusten att bita helt. GL


   
SvaraCitera

tänkte en dag att ja aldrig någonsin behöver klippa naglarna

så ba undrade ja vrfr

så kom ja på att ja biter av dom lite då o då :S

har sina fördelar tycke jag

har nog inte så fina naglar dock :S


   
SvaraCitera
höna

Biter också, kan sluta någon månad men får alltid återfall


   
SvaraCitera