Aviseringar
Rensa alla

Sluta gulla med Sveriges vargar


Ämnesstartare

Ser massa dravel från vänsterpacket om hur synd det är om vargarna. Det är tragiskt att se hur folk försöker tjäna billiga poäng genom att värna om vargarna. Vargar är djur som varje år terroriserar Sverige djurhordar genom att döda och äta upp till exempel renar, får etc.

Det finns för många sådana hära människor, då främst i storstäderna som inte inser hur vardagen på landsbygden är. Vargar är inget man kan gosa med, de är köttätare och har i kristider kalasat även på människor. Vargar är för Norrland som kackerlackor är för Stockholm.

Plötsligt har vi en situation där alla bryr sig om vargen, folk försöker sätta sig i god dager genom att visa att man bryr sig om vargen, men likväl, vargen har inget rosa band.

Jag var själv uppe i fjällen och sköt en varg i helgen. Den fick cirka fem skott i sig, de flesta i buken. Vi följde blodspåret tills vi hittade varghonan död och frusen. Det var en magisk känsla

Människa som dödar djur = inte ok
Djur som dödar djur = ok

DUBBELMORAL ALARM

Verkligheten är att vargarna håller hela nordsverige i konstant skräck, folk vågar inte släppa ut sina barn om dagarna på grund av rädsla för dessa bestar.

Själv tycker jag det är på tiden att man tar riktiga krafttag för att hålla vargpopulationen i schack. Helst skulle jag se att man jagade dem med apache, det vore nåt i hästväg.

Sensmoralen är att om du är från storstaden så har du inget att tillföra vargdiskussionen. Låt biologer och jägare sköta denna fråga.


   
Citera

[sad]


   
SvaraCitera

utrusta renarna med uzis så ordnar det sig


   
SvaraCitera

Sverige vargar!!! Sverige vargar! SVERIGE VARGAR!!!
(tvungen att bidra med något)

men folk får tala


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Sverige vargar!!! Sverige vargar! SVERIGE VARGAR!!!
(tvungen att bidra med något)

men folk får tala

Jak doda Sverige vargen i denna landet..


   
SvaraCitera

tevepro:

Vargar är djur som varje år terroriserar Sverige djurhordar genom att döda och äta upp till exempel renar, får etc.

Dock är det lodjur och järv som tar flest tamboskap, hundar och katter.

tevepro:

Vargar är för Norrland som kackerlackor är för Stockholm.

De största vargbeståndet finns inte ens i Norrland. Men right.[rolleyes]

tevepro:

i kristider kalasat även på människor.

Jaha, och när senast attackerades eller dödades människor i Sverige av varg? Jo just det, 1821 av av "tamvarg".

tevepro:

Verkligheten är att vargarna håller hela nordsverige i konstant skräck, folk vågar inte släppa ut sina barn om dagarna på grund av rädsla för dessa bestar.

Ingen av de jag känner i Sveriges norra delar är rädda för vargar, men människor känner ju såklart olika i frågan.[smile]

...vill bara understryka att jag är ganska klyven i frågan, är varken jätteför eller jättemot.. Snarast mot antalet man sköt. Men. Ah.[smile]


   
SvaraCitera

Vargen gillar jag inte något vidare egentligen men jävla inavlade jägare är inget att hurra för heller, de kanske tar kål på varandra. [zzz]


   
SvaraCitera

Amen vafan. Visst, döda allt som är farligt och som har dödat en människa bara. Då blir ju världen mycket bättre! Vad ska man med djur i? Skjut dem alla!

Dold text: IRONI


   
SvaraCitera

Vargar er töta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Dock är det lodjur och järv som tar flest tamboskap, hundar och katter.

Källa på det.

NeoSeymour:

Amen vafan. Visst, döda allt som är farligt och som har dödat en människa bara. Då blir ju världen mycket bättre! Vad ska man med djur i? Skjut dem alla!

Internet is 2 smart 4 u


   
SvaraCitera

Det finns cirka 230vargar i sverige och 9miljoner människor i sverige
Vilka är det som skall skjutas av[badgrin]
Människan bygger städer överallt så att djuren trängs undan och klgar sedan på at dom kommer för nära.
Vafan återupprätta blitzerbombningar av städer så kommer dom inte för nära[badgrin]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

inavlade jägare

[love] hoho


   
SvaraCitera

Utrota alla människor istället


   
SvaraCitera

Mattias94:

Vafan återupprätta blitzerbombningar av städer så kommer dom inte för nära[badgrin]

Jag föreslår Malmö som första måltavla, inte för att det finns en vargstam där kanske men för att liksom kalibrera vapnen. [cool]


   
SvaraCitera

tevepro:

Källa på det.

Har tyvärr inte det. Men är utbildad djurvårdare och när jag läste viltvård så tog min lärare fram statistik och järven tar mer ren än var varg och lo gör tillsammans. Sen är vargen lite för feg.. Lodjur tar flest katter har jag hört/läst på flera håll.

Men har tyvärr ingen källa och är för trött för att leta upp det nu. Sorry.


   
SvaraCitera