Aviseringar
Rensa alla

Sluta gulla med Sveriges vargar


dazed_and_confused:

Jag föreslår Malmö som första måltavla, inte för att det finns en vargstam där kanske men för att liksom kalibrera vapnen.

Jah malmö har ju så mycket skit, skönt att bli av med stan[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Det finns cirka 230vargar i sverige och 9miljoner människor i sverige
Vilka är det som skall skjutas av[badgrin]

Du tycker mord är okej?

Mattias94:

Människan bygger städer överallt så att djuren trängs undan och klgar sedan på at dom kommer för nära.

Sveriges yta består typ till 70% av skog. Fail på dig.

Skönhetsmiss:

Utrota alla människor istället

Börjar med dig.

Imoon:

Sorry.

Ok.


   
SvaraCitera

Mattias94:

Jah malmö har ju så mycket skit, skönt att bli av med stan[cheers]

Såna där jävla "Skåningar" [shake]

Image


   
SvaraCitera

tevepro:

Du tycker mord är okej?

Där ser du när det gäller människor så blir det ett jävla liv. Det är ju fan människan som håller på att förstöra vår planet


   
SvaraCitera

Mattias94:

Där ser du när det gäller människor så blir det ett jävla liv. Det är ju fan människan som håller på att förstöra vår planet

DJur är bara ointelligenta och har endå inget liv...


   
SvaraCitera

tevepro:

Börjar med dig.

Visst


   
SvaraCitera

Woho:

DJur är bara ointelligenta och har endå inget liv...

Vad skulle du säga om folk ville mörda dig bara för att dom irriterar sig på dig?


   
SvaraCitera

Jag tycker vi kan skjuta lite hundar också när vi ändå är i farten, med tanke på alla aggressiva, orädda hundar som biter folk, och så ger dem sig på katter också.


   
SvaraCitera

Mattias94:

Vad skulle du säga om folk ville mörda dig bara för att dom irriterar sig på dig?

Ofta du tar det så seriöst[zzz]


   
SvaraCitera

tevepro:

Vargar är djur som varje år terroriserar

Terroriserar är en jävla överdrift, men de är rovdjur, klart att de jagar.

tevepro:

de är köttätare och har i kristider kalasat även på människor.

Det finns inte ett enda fall i hela världen där vargar dödat och ätit människor. Påstår du motsatsen vill ja ha en källa på det.

tevepro:

Den fick cirka fem skott i sig, de flesta i buken.

Lär dig skjuta om du skall jaga varg, jävla pajas. Borde polisanäla dig för djurplågeri.

Jag jagar också och stödjer jakt på varg, men av helt andra orsaker än du. Du är ju bevisligen bara okunnig, inkompetent och allmänt kass på att skjuta.

Själv tycker jag att naturvårdsverket borde sköta skyddsjakten på varg för att undvika att idioter som du ens får chansen att jaga dem lagligt. 5 skott i buken? pffft...


   
SvaraCitera

Woho:

Ofta du tar det så seriöst

Ja det gör jag[mad]


   
SvaraCitera

tevepro:

Vargar är djur som varje år terroriserar Sverige djurhordar genom att döda och äta upp till exempel renar, får etc.

Det kallas ekosystem, idiot.


   
SvaraCitera

Anser du att vargen bör utrotas?


   
SvaraCitera
Keeper

tevepro:

Vargar är djur som varje år terroriserar

Tror inte att termen terrorisera är tillämpbart när vilda djur jagar för överlevnad.
Med det sagt tycker jag också att det är en svår fråga att kombinera vargar/vilddjur och djurhållning, främst rennäring.

tevepro:

Vargar är inget man kan gosa med, de är köttätare och har i kristider kalasat även på människor.

Källa.

Istället för att snacka massa skit och flytta debatten till att vargen skulle vara farlig bör du hålla den saklig till det största problemet som finns, och det är snarast ekonomiskt.
Tycker att ett bestånd på 210 vargar är för litet utspritt över Sveriges yta, speciellt när jakten visat sig ske under allt annat än professionellt utövande.


   
SvaraCitera

tevepro:

Jag var själv uppe i fjällen och sköt en varg i helgen.

tack för du sa det, [wink]du vet att vem som helst kan polisanmäla dig NÄR SOM HELST , höhö

tevepro:

Verkligheten är att vargarna håller hela nordsverige i konstant skräck, folk vågar inte släppa ut sina barn om dagarna på grund av rädsla för dessa bestar

HAHAHAHHA de va de sjukaste nånsin, [mad][censur]
shit, folk är rädda för vargar, varga är rädd för att bli dödade av människor & tror du då att dom ens skulle "döda" en människa då elr ? ingen människa har blivit dödad av varg sen 1800-talet nångång.
Och hur många gånger på tv, tidningar hör inte du att människor har blivit dödade/attackerade av HUNDAR, hästar och andra djur ?
herregud aso, Och dessutom jag jag träffat en vild varg i skogen, tror du den åt upp mig ? nej, den va fan asarädd och JÄVLIGT mager men ändå åt den inte upp mig ? (eller min kompis som också var med)
och min kusin har också varit med om detta, aso träffat en varg i skogen och den gjorde inte heller henne något! förutom blev livrädd och sprang iväg!

tevepro:

de är köttätare och

... och det är väl typ..MÄNNISKOR,hunda,katter m.m så varför lägga detta på just vargar ? jävla ... :S

Mattias94:

Det finns cirka 230vargar i sverige och 9miljoner människor i sverige
Vilka är det som skall skjutas av
Människan bygger städer överallt så att djuren trängs undan och klgar sedan på at dom kommer för nära.

[y] bra skrivet![love][smile]


   
SvaraCitera