Aviseringar
Rensa alla

sluta med p-piller


Ämnesstartare

Jag har käkat p-piller i 7 månader nu och jag har fortfarande humör svängningar.. Men kan det bero på att jag åt 3 månader en sort och sen bytte eller spelar det någon roll? Min kille säger i alla fall att jag över reagerar på mycket som jag inte skulle ha gjort annars och det har jag märkt själv. Och jag får mycket humör svängningar fortfarande och dem verkar inte försvinna så jag ska nog sluta med dem.
Men nu till min fråga då. Om man slutar med p-pillrerna får man humör svängningar av att man slutar då som man fick när man började? Självklart vill jag kunna ha sex hur mycket jag vill med min kille och så men det är lite små jobbigt om jag har jobbiga humör ibland.. Och det tycker då han är jobbigt.[shake]


   
Citera
Ämnesstartare

eeey duuudes.. behöver hjälp här :O


   
SvaraCitera

Dina hormoner kommer ju att stabilisera sig så småningom efter att du slutat med pillerna. Då kommer ditt humör vara som förut [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

Dina hormoner kommer ju att stabilisera sig så småningom efter att du slutat med pillerna. Då kommer ditt humör vara som förut

hur lång tid kan det ta? O.o
Men tror du jag får humör svängningar av det.. eller bör jag kasnke prova käka i 3 månader till och se om det blir bättre?


   
SvaraCitera

va enkelt vissa har det då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

va enkelt vissa har det då

haha dårå? xD


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

haha dårå? xD

kunna välja att få slut på humör svängningar


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

hur lång tid kan det ta? O.o
Men tror du jag får humör svängningar av det.. eller bör jag kasnke prova käka i 3 månader till och se om det blir bättre?

7 månader är ändå rätt mycket, om din kropp inte kan komma överens med pillerna så är det lika bra att byta/eller som du säger, sluta med p-piller.

Jag har ingen aning hur lång tid det kan ta, men lär vara något stabiliserat när du fått din första riktiga mens efter att du har slutat. [smile] Du får prova och se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

kunna välja att få slut på humör svängningar

joo men det tär på vårt förhållande .__.


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

joo men det tär på vårt förhållande .__.

jo vet humör svängningar har ju tyvärr den effekten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jo vet humör svängningar har ju tyvärr den effekten

mjo. å det suger


   
SvaraCitera

Testa någonting annat typ p-plåster, p-stav, p-spruta osvosvovs.. Det finns ju miljoner olika varianter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har käkat skiten i över 2 år. Bytt massa gånger. Humörsvängningar hela fucking jävla tiden. Alla andra alternativ till piller suger. vill inte ha oregelbunden mens. För mig har ingen sort funkat humörmässigt. Provat Neovletta, Synfase, Yasmin. Lycka till.


   
SvaraCitera

I stort sett alla preventivmedel utsöndrar hormoner vilket påverkar hormonbalansen i kroppen, förutom kondom då... En sak man kan prova för att minska på biverkningarna är ett preventivmedel baserat mer på hormonet gestagen (än östrogen) som sägs ge mindre bieffekter för många.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera