Aviseringar
Rensa alla

Sluta med plastpåsar


Ämnesstartare

Nevon:

Men tänk om jag vill stödja min lokala ICA-butik då...?

Varsågod att göra det då [party]

Fast ICA är sämst [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Fast ICA är sämst [mad]

Coop är sämre. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en änglamarkpåse. Den är asfin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Coop är sämre.

Aldrig, varför säger du så? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är skumt att folk inte bara kan hjälpa en och svara på frågan utan massa andra konstiga kommentarer. Tack jellybeans som ger ett ordentligt svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Aldrig, varför säger du så? [no-no]

De har sämre utbud av veganska produkter. I alla fall här. Det enda bra med coop är att de har billig linfröolja från biofood. Typ. och billig ren ekologisk vegansk buljong.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men skulle inte nån vilja ha en snygg påse med ett nice tryck på... kanske bara är jag men tycker det vore bra att ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Aldrig, varför säger du så? [no-no]

Därför att här är coop dyrare och har sämre produkter. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men för att svara på frågan så finns det många fina tygkassar. Om du inte vill ha de som redan nämnts i tråden (diverse mataffärer, biblioteket och ginza) så kan du kolla in Fienden, Kidrobot eller typ Junkyard, även fast deras är skitfula och går sönder jättefort.

Kan inte garantera att det finns på alla ställen, men har funnits eller så kan jag tänka mig att det finns. Typ. Och de brukar ha snygga grejor.

Annars så typ... Hm. Cali kanske sitter på några. De hade, om jag minns rätt, ett par snygga SFD-kassar förr.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

De har sämre utbud av veganska produkter. I alla fall här. Det enda bra med coop är att de har billig linfröolja från biofood. Typ. och billig ren ekologisk vegansk buljong.

Här har Coop bättre utbud av veganska saker, även fast det inte är bra. Sådant får man leva med i en liten stad. Ica har mycket sämre grönsaker också.
Dessutom är inte Coop fascistiska kapitalister i riktigt lika hög grad som Ica, då dom inte blir sura för att man provsmakar deras nötter [no-no]

Det enda bra med ica är att dom har bättre potatis ibland, och har hasselnötsmassa 😛

Nevon:

Därför att här är coop dyrare och har sämre produkter. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Det enda bra med ica är att dom har bättre potatis ibland, och har hasselnötsmassa 😛

Här har ICA ett jättestort ekologisk sortiment och det mesta man kan önska sig finns att tillgå i matväg. Till och med tzay och sådant exotiskt som annars kan vara svårt att få tag på om man inte bor i stockholm, göteborg eller malmö. Tillägg att jag bor i en kommun med 40 000 invånare, och hälften av dem bor i stan ungefär. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Tillägg att jag bor i en kommun med 40 000 invånare, och hälften av dem bor i stan ungefär. [smile]

Jag bor i en "stad" med typ 14 000 invånare tror jag, och 14 000 i kommunen, så man kan väl inte förvänta sig allt för mycket av affärerna.

nekromutant:

tzay

Ge mig [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jag bor i en "stad" med typ 14 000 invånare tror jag, och 14 000 i kommunen, så man kan väl inte förvänta sig allt för mycket av affärerna.

[wink]

Unexpected:

Ge mig [sad]

Det är gott, men inte så himmelskt som alla påstår. Jag har ett par bitar i frysen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miamiamia:

Var finns det tygkassar att köpa?

http://www.ageradistribution.net/html/tygkassar.php


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Det är gott, men inte så himmelskt som alla påstår.

Jag tycker att det är jättegott iaf, men inte precis prisvärt.


   
SvaraCitera