Aviseringar
Rensa alla

sluta röka???


Ämnesstartare

3 låter livsfarligt 😀

Jag fick ett tips av en killkompis (dock fungerade det inte för mig för jag fattade inte hur man skulle göraxD)
Innan du röker samlar du saliv i munnen och blandar cigarettröken med saliven, du håller kvar saliven i munnen hela cigaretten och gör så varje bloss 🙂 Tydligen ska det smaka jättevidrigt.


   
SvaraCitera

rebeca:

coolt att röka. sluta inte

[cool] Du är skön


   
SvaraCitera

AnnaBang:

Innan du röker samlar du saliv i munnen och blandar cigarettröken med saliven, du håller kvar saliven i munnen hela cigaretten och gör så varje bloss 🙂 Tydligen ska det smaka jättevidrigt.

Ja? Det är därför man inte gör så.. [shake] skall man sluta är detta icke the way to go.. [crazy]

silja:

vill sluta men HUR??

Vill du så är det bara till att sluta.. Du & andra får helt enkelt stå ut med dina damp-anfall i någon månad. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja? Det är därför man inte gör så.. skall man sluta är detta icke the way to go..

Haha, jag tror att det kan fungera, om man lyckas få det till att man associerar cigg med skitäcklig smak lär man ju inte vilja röka?;O det fungerade inte för mig för att jag förstod aldrig hur jag skulle lyckas blanda saliven med röken. Hade inte direkt en mixer i munnen...


   
SvaraCitera

AnnaBang:

Haha, jag tror att det kan fungera, om man lyckas få det till att man associerar cigg med skitäcklig smak lär man ju inte vilja röka?;O

Vill man röka så röker man, vill man sluta så röker man inte.. Så enkelt är det.. Har man sånt jävla problem att man inte kan avvänja sig så fungerar nikotinplåster betydligt bättre. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vill man röka så röker man, vill man sluta så röker man inte.. Så enkelt är det.. Har man sånt jävla problem att man inte kan avvänja sig så fungerar nikotinplåster betydligt bättre.

Haha, jag kan ärligt säga isf att jag inte vill sluta röka, eftersom sveriges arbetsplatser (i många fall) är helt underbara är det acceptablet att ta en fem minuters rast för att röka, men inte för att sitta o slöa i soffan eller enbart sträcka på benen 🙂


   
SvaraCitera

AnnaBang:

Haha, jag kan ärligt säga isf att jag inte vill sluta röka, eftersom sveriges arbetsplatser (i många fall) är helt underbara är det acceptablet att ta en fem minuters rast för att röka, men inte för att sitta o slöa i soffan eller enbart sträcka på benen 🙂

Låter knasigt, du har varit ute på flera arbeten och upptäckt denna gemensamma nämnaren? [crazy]


   
SvaraCitera

varför då:

skön

m underskön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Låter knasigt, du har varit ute på flera arbeten och upptäckt denna gemensamma nämnaren?

Två olika butiker, åldersdomshem och nattklubb. Så fyra arbetsplatser och på alla var det likadant. O på det sättet ser jag det som att jag blir en bättre anställd som rökare då jag får komma ifrån mitt jobb och tänka på något annat i fem minuter, det gör mig mer motiverad när jag kommer tillbaka, istället för att vara där nonstop flera timmar i streck. Sen det faktum att jag pluggar nu och att det är samma princip där, man får gå ut o röka, men inte gå ut o sträcka på benen förutom raster (som kan komma varannan timme)

Men jag kan somsagt bara tala av egen erfarenhet och det kanske är en helt annan sak där t.ex du jobbar.


   
SvaraCitera

rebeca:

m underskön

aa skrev fel menade det. [cute]


   
SvaraCitera

varför då:

skrev fel menade det.

vet


   
SvaraCitera

AnnaBang:

Men jag kan somsagt bara tala av egen erfarenhet och det kanske är en helt annan sak där t.ex du jobbar.

Jag har aldrig jobbat, så jag vet inte säkert.. Det hela lät bara så knasigt på nåt vis när du beskrev det. [cute]

Rökare likväl icke rökare borde ha likadana villkor på arbetsplatsen kan man tycka liksom..


   
SvaraCitera

rebeca:

vet

Tänkte ha sex hemma hos dig ikväll så d e väl lika bra att du är där. [wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Rökare likväl icke rökare borde ha likadana villkor på arbetsplatsen kan man tycka liksom..

Agree. Men tyvärr fungerar det inte så. :/


   
SvaraCitera
Åtta

AnnaBang:

Agree. Men tyvärr fungerar det inte så. :/

Beror på ditt avtal. Arbetstidslagen säger att du har rätt till pauser (ej att förväxla med raster). Huruvida du röker eller ej har inget med saken att göra.

Rätten till pauser kan dock förhandlas bort via ditt kollektivavtal.


   
SvaraCitera