Aviseringar
Rensa alla

Sluta röka cannabis! Få hjälp av psyk?


Karen Eliot:

Det får man i och för sig inte oavsett vad man gör, om man är under 60 år

Fick 10mg stilnoct när jag var typ 14, så det stämmer inte. Min sambo har också käkat imovane (14 mg/dag) i flera år och han är 24 nu.


   
SvaraCitera

isola:

då kanske det beror på andra mediciner du äter lr ngt annat som rör dig pga de brukar ju vara rätt pigga på att skriva ut sådant

Nej, det finns ingen anledning till att inte skriva ut det annat än att det är "farligt och inget man skriver ut" enligt min läkare

Geigerzähler:

Fick 10mg stilnoct när jag var typ 14, så det stämmer inte. Min sambo har också käkat imovane (14 mg/dag) i flera år och han är 24 nu.

Varför är mina läkare så kassa


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

Varför är mina läkare så kassa

Byt då, hur allvarliga sömnproblem har du? Jag började få medicin först när jag var vaken i sisådär 100h i sträck och sov kanske 4-6h emellan dessa sömnlösa perioder. Fick lite ryckningar och sådant (men knaprade massa kramplösande benso också så det var ingen fara).


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Byt då, hur allvarliga sömnproblem har du? Jag började få medicin först när jag var vaken i sisådär 100h i sträck och sov kanske 4-6h emellan dessa sömnlösa perioder. Fick lite ryckningar och sådant (men knaprade massa kramplösande benso också så det var ingen fara).

Har problem nog så att jag omöjligen kan arbeta eller studera pga okontrollerbar dygnsrytm och har jävligt svårt att somna, hänt att jag varit vaken 5 dagar i streck och så


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

Har problem nog så att jag omöjligen kan arbeta eller studera pga okontrollerbar dygnsrytm och har jävligt svårt att somna, hänt att jag varit vaken 5 dagar i streck och så

Ah, låter allvarligt. [sad] Dåliga läkare, du får som sagt byta. Finns ju andra alternativ också.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ah, låter allvarligt. [sad] Dåliga läkare, du får som sagt byta. Finns ju andra alternativ också.

Finns ingen annan läkare här, men ska försöka byta psykvårdsenhet i höst då det är rätt mycket problem som denne nöjer sig med att säga "det finns inget att göra något åt" när ssri/neuroleptika inte fungerar (och någon form av ickemdicinsk behandling verkar inte existera där)


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

Finns ingen annan läkare här, men ska försöka byta psykvårdsenhet i höst då det är rätt mycket problem som denne nöjer sig med att säga "det finns inget att göra något åt" när ssri/neuroleptika inte fungerar (och någon form av ickemdicinsk behandling verkar inte existera där)

Har du frågat om stilnoct då? Man kan behöva gnälla, fast man riskerar ju att det tror att man är en pundare..


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Har du frågat om stilnoct då? Man kan behöva gnälla, fast man riskerar ju att det tror att man är en pundare..

Ju mer man frågar efter det, ju mindre pigga blir de på att skriva ut, fick inte ens några sketna sobril så att jag skulle pallat gå på min farfars begravning för att jag frågade efter det


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

Ju mer man frågar efter det, ju mindre pigga blir de på att skriva ut, fick inte ens några sketna sobril så att jag skulle pallat gå på min farfars begravning för att jag frågade efter det

Absurt, läkaren ska ju lyssna på sin patient och inte bara neka för sakens skull, idiotläkare.

Det bästa är alltid att gå till akutpsyk, man får sitta ett tag. Jag har fått sova över + fått sömnpiller när det varit jobbigt hemma/med sömnen.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det bästa är alltid att gå till akutpsyk, man får sitta ett tag. Jag har fått sova över + fått sömnpiller när det varit jobbigt hemma/med sömnen.

Ja, fick några imovane därifrån när saker var helt åt helvete, men man kan inte dra dit var och varannan dag


   
SvaraCitera

Lacosta:

hur länge borde ja hålla mig ifrån spliffen?

för alltid...har du funderat på det?[mad]


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

Att de kommer kontakta soc, samt vägra hjälpa dig med någonting överhuvudtaget då de kommer skylla alla dina problem på ditt cannabisbruk och att du då inte förtjänar hjälp och bla bla

Lyssna INTE på detta skitsnack.

Vet inte vem han pratat med men hjälp finns att få så länge du vill ha hjälp.

Dem på psyk har tystnadsplikt och berättar INGENTING för soc bara sådär rakt av.


   
SvaraCitera

Krillen83:

em på psyk har tystnadsplikt och berättar INGENTING för soc bara sådär rakt av.

Han är under 18, så jo


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

Han är under 18, så jo

Och? Så länge ett brott inte misstänks säger dem inte ett ord till någon. Ska dem bara ringa soc, till växeln typ, och säga "Hej jo en kille kom in idag som sagt han rökt cannabis. Skulle ni kunna utreda detta och se om han har problem?" Haha! 😛 Näe dem arbetar inte så.

Visst kan soc bli inblandade om en minderårig missbrukar cannabis men detta sker inte per automatik om man börjar nämna det hos en på psyk.

Va inte rädda att berätta verkligen ALLT på psyk om ni är där och vill få hjälp. Ju mer dem vet om er desto bättre hjälp kan ni få. Detta är otroligt viktigt.

Om man blir orolig över att personen man pratar med ska "rapportera" något man säger till någon annan myndighet, soc eller Polisen t.ex, fråga innan om dem håller på med sånt så lovar jag att ni får grönt ljus efter det.

Dem som gör sitt jobb och arbetar som dem bör inom psykriatrin vet att förtroende är otroligt viktigt mellan dem och patienterna om dem ska kunna hjälpa dem så gott dem kan. Just därför så går inte dem och "skvallrar" till soc eller någon annan myndighet rakt av.


   
SvaraCitera