Aviseringar
Rensa alla

sluta röka-metod


Ämnesstartare

Floppsen:

Snusade istället

AHMEN DUUUUUUURAAAAAAAAAAAAAA [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

AHMEN DUUUUUUURAAAAAAAAAAAAAA [mad]

Men sen sluta jag med det med för det va äckligt [no-no]
Det va så äckligt efter några veckor att jag slutade automatiskt [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Det va så äckligt efter några veckor att jag slutade automatiskt

kanske bra, en annan metod jag hade var att bara gå cold turkey. halvfull tittade jag på ciggen och sa "DU SKA EJ KONTROLLERA MIG".
sedan när den var slut fimpade jag och sedan var ren i 2 veckor, var ej ens jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byt ut mot tjack.


   
SvaraCitera

är du sugen på cigaretter? Då är det bara att sluta skaffa även fast det är jobbigt.. Man är jävligt svag person om man inte ens kan låta bli att köpa saker man inte vill ha igentligen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Då är det bara att sluta skaffa även fast det är jobbigt

Tror inte riktigt du förstår hur det här med beroende funkar, det e jävligt lätt o snacka när man själv inte är beroende - lovar att du inte tagit ett enda bloss i ditt liv. Börja röka, och försök sen att sluta o se hur lätt det är. Sen så kan det vara livsfarligt att bara lägga av sådär tvärt - även om chansen är väldigt liten att det skulle vara livsfarligt så finns den.

Dold text: Och nu kommer lögnen om hur han har rökt men slutat utan problem, badum-pum-tshh

Olycklig:

om man inte ens kan låta bli att köpa saker man inte vill ha

Hon vill ju ha cigaretter? Eller ok, hon vill inte det, men hennes kropp vill men hon vill inte att hennes kropp ska vilja... öhmmm... typ nåt sånt[bigsmile][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hon vill ju ha cigaretter? Eller ok, hon vill inte det, men hennes kropp vill men hon vill inte att hennes kropp ska vilja... öhmmm... typ nåt sånt

du är konstig.

Olycklig:

du sugen på cigaretter? Då är det bara att sluta skaffa även fast det är jobbigt..

alltså, visst, det ore trevligt att slippa nikotinbehovet, men jag röker gärna om jag slipper betala för det. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

du är konstig.

Jag har aldrig påstått motsatsen... HIAEAHHAHÄÄHEOIHHAAA wei[bigsmile][crazy][y][tard][blush][blush][blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jag har aldrig påstått motsatsen... HIAEAHHAHÄÄHEOIHHAAA wei

GAL-1 [cool][love] Har du någonsin rökt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja med nikotintuggummi. Det funkade för min farsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

AHMEN DUUUUUUURAAAAAAAAAAAAAA

[love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chauvinist:

Börja med nikotintuggummi. Det funkade för min farsa.

Nej, usch! Dyrt och onödigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

GAL-1 [cool][love] Har du någonsin rökt?

Det gör jag faktiskt. Det sorgliga är dock att medans dom flesta börjar när dom är i åldern 13-15 så började jag när jag var 23. Dock så vet jag att min rökning till största del är tidsfördriv. Jag röker tex. som fan på jobbet när vi "väntar", medans jag hemma knappt röker alls eftersom jag inte har tid för att jag sitter vid datorn (vägrar röka eller tillåta rökning i min lägenhet) eller kör MC (beroende på årstid, duh[crazy]). Det kan vara najs att ta ett bloss om man stannar för att tanka och/eller gå på dass och/eller käka, men att stanna enbart för att ta en rökpaus tycker iafl. jag är onödigt.

Något jag däremot absolut inte under några omständigheter gör är att röka i min egna bil. Åker jag med i någons bil och denne säger att det är ok att röka så... visst, efter viss tvekan. Men i min bil är rökning förbjuden. Även om den av dom flesta anses som en 21 år gammal skrothög som ingen annan än jag vill ha så är rökning i min bil ett absolut[no-no]

Så även om jag röker drar jag ändå vissa gränser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Så även om jag röker drar jag ändå vissa gränser.

rökning är ju en utfyllnad.
är du född 84? ojdå.


   
SvaraCitera

börja snusa


   
SvaraCitera