Aviseringar
Rensa alla

sluta röka = tjock ??


Ämnesstartare

dricker ca 5 glas vatten om dagen , gör 200 situps, och går på en ca 20 minuters promenad då och då, inte nu under lovet.
räcker detta tycker ni?[cute]


   
SvaraCitera

mwoah:

räcker detta tycker ni?[cute]

All träning är bättre än ingen. Men jag tror inte att du kommer få "den där" endorfinkicken av den träningen.

Jogga i typ 40 min i hyfsad takt, lyft tungt i en timme eller något av likvärdig ansträngning så får du nog en skön kick. [y] Blir friskare, kommer i bättre form och tänker inte lika mycket på hur jobbigt det är att sluta röka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

endorfinkicken av den träningen.

vad menar du med det?
jag tycker inte det är jobbigt alls o sluta röka, hur enkelt som helst för mig, är bara rädd för viktuppgången, drf tränar jag[smile]


   
SvaraCitera

mwoah:

vad menar du med det?

Träningen blir ett substitut för rökningen. Du får en skön endorfinkick istället för att stilla nikotinbegäret. Men:

mwoah:

jag tycker inte det är jobbigt alls o sluta röka,

Fast det var ju ingen fara för dig. [party]

mwoah:

hur enkelt som helst för mig, är bara rädd för viktuppgången, drf tränar jag[smile]

Anledningen till att folk går upp är för att de äter mer och oftare. Gärna småätande på godis också, därför att de är röksugna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo har hört om det, med det problemet har inte jag.
Är noga med vad jag äter och hur mkt![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara en dum myt. Vissa börjar små äta mycket när dom slutar röka och det är också anledningen till att dom går upp i vikt.


   
SvaraCitera

mwoah:

Jag är 16 år , snart 17. Jag har rökt i 3 och ett halvt år.

Stämmer faktiskt http://quitsmok​ing.about.com/od/weightgain/a/weightgainquit.htm

Why do people gain weight when they quit smoking?
Smoking increases metabolism slightly:

* Smoking burns up to 200 calories a day in a heavy smoker
* Because smoking burns calories, metabolism is boosted (increased) slightly
* Nicotine is an appetite suppressant

When you quit smoking, a gain of between 5 and 10 pounds during the first few months of cessation is normal. If your eating habits have remained the same as they were when you smoked, you can easily shed this small gain with a brisk, 30 minute walk daily.

What can I do to avoid gaining weight when I quit smoking?
There are a number of choices you can make to minimize weight gain:

Exercise
Because quitting smoking slows the metabolism, getting some form of daily exercise is very important. To combat excess weight, shoot for at least a half hour of exercise, 5 days a week. It doesn't have to be a high intensity aerobic workout - a brisk 30 minute walk around your neighborhood will work wonders. Exercise is also a great way to beat cravings to smoke. If you're having a bad day, get out for a walk. It'll clear your mind and improve your attitude.

Lycka till, du förtjänar ett rökfritt liv [y]


   
SvaraCitera

mwoah:

kmr ja gå upp i vikt?

När en person som jag känner slutade gick hon upp 13 kg på 1 år...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FLTH:

När en person som jag känner slutade gick hon upp 13 kg på 1 år..

hur länge rökte han/hon? kan de bero på att personen åt mkt o inte tränade?


   
SvaraCitera

mwoah:

hur länge rökte han/hon? kan de bero på att personen åt mkt o inte tränade?

Haha, 34 år... Men, innan åt hon aldrig ngt sött och hade normal vikt (dock vet jag inte hur mycket). Men sen när hon sluta började hon äta hela tiden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha men det förklarar saken, jag tränar som en idiot nu och äter nyttigt för att behålla min vikt.
Gud jag va en idiot som ens började ![n]


   
SvaraCitera