Aviseringar
Rensa alla

Sluta småäta?


Torsdagsbarn:

Haft ätstörning en gång, och det räcker.  Svälta är inga problem,  utan problematiken kommer när man inser hur fel det är, och ska börja äta normalt igen...

kan du skicka en kebabtallrik i posten snällaSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut!  Mycket glad 

FNÖ:


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det är enkelt, det där bara att sluta ha tillgång till mat.


   
SvaraCitera
time
 time

Torsdagsbarn:

Haft ätstörning en gång, och det räcker.  Svälta är inga problem,  utan problematiken kommer när man inser hur fel det är, och ska börja äta normalt igen...

Det här känner jag så väl igen, när jag blev frisk från min ätstörning så utvecklade jag nästan en fobi för att vara hungrig för att det kopplades så mycket till ångest i huvudet, så jag åt något smått nästan jämt. Är ju inte bra att ta det från en extrem till en extrem. Jag äter nån frukt eller tar ett glas juice om jag är hungrig mellan måltiderna, och dricker mycket vatten, det hjälper! 


   
SvaraCitera

Torsdagsbarn:

Aha okej,  varför inte,  jag testar!  ;)Men måste jag ha den under läppen...?

asså måste och måste det är enklast att ha den under överläppen ba 🙂 Då ligger den där hela tiden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det här känner jag så väl igen, när jag blev frisk från min ätstörning så utvecklade jag nästan en fobi för att vara hungrig för att det kopplades så mycket till ångest i huvudet, så jag åt något smått nästan jämt. Är ju inte bra att ta det från en extrem till en extrem. Jag äter nån frukt eller tar ett glas juice om jag är hungrig mellan måltiderna, och dricker mycket vatten, det hjälper! 

Så är det för mig också! Skönt att höra att det inte bara är jag. Jag är så rädd för att bli hungrig, att det blivit störda tankar och beteenden . Och det är väldigt jobbig..
Jag har nu (efter flera år av tafatta försök av bup mm, fått hjälp på riktigt och har) fått komma till en dietist, men hon sa ju allt man redan visste.. Det jag tror jag behöver är en vuxen som stöttar och tror på mig. Jag har en bra kontakt på min ungdomsmottagning som jag funderar att gå till. Och om möjligt bara prata tankar om mat och väga mig.. så jag "slipper" göra det själv.  Är det en bra idé..?
Men det är ju ändå mitt ansvar och mina handlingar. Och jag tackar för svaren!

Reeeetooo:

asså måste och måste det är enklast att ha den under överläppen ba 🙂 Då ligger den där hela tiden 🙂

Okej visst 😉

NEMI:
det är enkelt, det där bara att sluta ha tillgång till mat.

Ja, det skulle ju vara skönast så. Men jag bor hemma, min mamma är ganska ouppmärksam så jag har fri tillgång till mat 24/7... :/ och att bara äta på bestämda måltider.. ja.. problemet är ju att det  inte finns några sånna.. då får jag skapa dom själv isåfall. 


   
SvaraCitera
time
 time

Torsdagsbarn: Jag har en bra kontakt på min ungdomsmottagning som jag funderar att gå till. Och om möjligt bara prata tankar om mat och väga mig.. så jag "slipper" göra det själv.  Är det en bra idé..?

Det är en otroligt bra idé! Gör det! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det är en otroligt bra idé! Gör det! 

Tumme upp Då gör jag så. Har en tid där om en vecka!


   
SvaraCitera