Aviseringar
Rensa alla

Sluta växa?


Ämnesstartare

Stämmer det att man kan sluta växa på grund av styrketräning? Jag tränar inte på gym eller så, utan tränar bara hemma. Jag gör främst armhävningar, pull-ups och ett program från youtube för att få sex-pack.

Sedan springer jag också, ca 2-3 ggr i veckan. De övriga dagarna tränar jag alltså styrka och jag tränar även sex-packs-programmet och ibland armhävningar på dagarna jag springer. Sen så vilar jag på torsdag. Allt detta har jag precis börjat med.

Sedan tänkte jag träna ryggen samt axlarna också men vet inte någon övning, men det är väl som alla säger: Fucking google it!


   
Citera

Inte när du tränar så lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Inte när du tränar så lite.

Ok, men annars då, om man hårdtränar alltså? (vilket jag inte har funderat på)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glömde att nämna lite relevanta fakta som att jag är 15 år (vilket iof står bredvid mitt användarnamn) och att jag är ca 175 cm lång.


   
SvaraCitera

patrik472:

Stämmer det att man kan sluta växa på grund av styrketräning?

vill du sluta växa eller är du rädd för att du ska det ?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

ill du sluta växa eller är du rädd för att du ska det ?

Vill fortsätta såklart. De flesta säger att det är en myt att om man tränar mycket så slutar man växa eller växer mindre så jag ville veta det.


   
SvaraCitera

patrik472:

Vill fortsätta såklart. De flesta säger att det är en myt att om man tränar mycket så slutar man växa eller växer mindre så jag ville veta det.

aha okej [smile], ingen aning faktiskt,
men jag har aldrig hört att man slutar växa av att träna iaf [y]


   
SvaraCitera

patrik472:

Stämmer det att man kan sluta växa på grund av styrketräning?

Nej, inte om man äter tillräckligt.


   
SvaraCitera

Tränar du som satan, så ja, du kan sluta växa.


   
SvaraCitera

svartarosen:

Nej, inte om man äter tillräckligt.

okej


   
SvaraCitera

patrik472:

Ok, men annars då, om man hårdtränar alltså? (vilket jag inte har funderat på)

Tränar man väldigt mycket så hämmas tillväxthormoner (kroppen får annat att prioritera än att växa och mogna). Då slutar man växa. Detta är dock inte permanent utan man kommer ikapp när man drar ner på träningen.
Kan ju tillägga att det krävs väldigt mycket träning för att det där ska inträffa.


   
SvaraCitera

patrik472:

Jag tränar inte på gym eller så, utan tränar bara hemma.

sån mesträning slutar man inte växa av[party]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera