Aviseringar
Rensa alla

Slutar man växa av rökning?


Ämnesstartare

Hej! Jag bara undrar om man slutar växa av att röka. Jag är 15 år och är helt klar i puberteten förutom kuken. Den har börjat växa men nästan ingenting och jag har provrökt lite då och då, kanske 1-3 gånger var fjärde månad, kanske mindre än så men för 3 månader sen så började jag röka på heltid och nu börjar jag bli orolig för att kuken inte ska växa något mer alls, jag har hört det med att rökningen har stoppat växten flera gånger men det har aldrig varit nått jag har trott på men nu har jag kollat runt på olika forum och vissa säger att det bara gör barnen man får mindre om man röker under graviditeten och vissa säger att det stoppar växten så det skulle vara kul om jag kunde få ett riktigt svar på om den inte kommer växa mer eller inte. vad jag tror så kommer den växa mer men är inte säker :/


   
Citera

[love]


   
SvaraCitera

Japp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Japp!

Japp till vad ? kommer den inte växa mer ?


   
SvaraCitera

Dooolt:

Japp till vad ? kommer den inte växa mer ?

Nej. Den kommer krympa.


   
SvaraCitera

Det verksamma ämnet i tobak är nikotin, nikotin har den verkan på kroppen att det drar ihop blodkärlen. När man röker i ung ålder hämmar man därför tillväxten, och man kan till och med få för lite blod till penisen så att den får skadad vävnad eller i värsta fall, att vävnaden dör helt så att man måste amputera.

Jag hoppas att du nu förstår varför det är 18-årsgräns på tobak, och att du respekterar den gränsen i fortsättningen.


   
SvaraCitera

Oj,nej men gullevännen, kom hit så ska du få en kram![surprised][cute][love] Och nej,pillesnorren kommer inte sluta växa pga. att du röker. Det är nog bara snicksnack!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Det är nog bara snicksnack!

har du inte läst mitt inlägg eller? att förleda ungdomen på detta sätt är allt utom ok!


   
SvaraCitera

Kuken krymper 1cm per bloss.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

har du inte läst mitt inlägg eller? att förleda ungdomen på detta sätt är allt utom ok!

Men dom kommer ju inte sluta växa så mycket[sad] Nån cm kan han säkert få till godo ändå!!!

[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Men dom kommer ju inte sluta växa så mycke

kuken kommer trilla av!!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

kuken kommer trilla av!!

BTW, du har en beundrare utanför um, fick jag reda på nyss. [blush]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

BTW, du har en beundrare utanför um, fick jag reda på nyss.

? :S


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

? :S

DET ÄR SANT. TA ÅT DIG. DU ÄR ÄLSKAD!!!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

DET ÄR SANT. TA ÅT DIG. DU ÄR ÄLSKAD!!!

jag förstår inte [cry]


   
SvaraCitera