Aviseringar
Rensa alla

Slutat umgås


Ämnesstartare

Mer och mer har jag slutat umgås med människor. Har en megastor bekantskapskrets, men jag har reducerat bort umgänget. Jag har märkt att ju färre jag umgås med, desto gladare är jag.

 För några veckor sedan skaffade jag nytt nummer. De enda som har fått det nya numret är de ställena jag vikarierar på, familjemedlemmar och få släktingar. 

Och om någon vecka har min gamla gymnasieklass återträff. Jag funderar gravallvarligt på att inte ens dyka upp.

 Vad anser ni om detta? Vad har ni för funderingar?


   
Citera
Ämnesstartare

Gå på återträffen. Kan vara nice Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Vad anser ni om detta? Vad har ni för funderingar?

Gurksallad: . Jag har märkt att ju färre jag umgås med, desto gladare är jag.

 Man ska vara glad. Så fortsätt i samma riktning genom att säga upp kontakten med alla. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Gå på återträffen. Kan vara nice Tumme upp

Nej, jag känner liksom... Blä och usch. Och tänk vad jag kan göra istället; Ta en lång och skön promenad ensam på härliga skogsvägar, där knappt några andra personer skymtas 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

 Man ska vara glad. Så fortsätt i samma riktning genom att säga upp kontakten med alla. =)

Jag vill inte riktigt säga upp kontakten. Kan vara kul att stanna till och prata en stund. Men umgås någon längre stund, det vill jag inte. Orkar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

Jag vill inte riktigt säga upp kontakten. Kan vara kul att stanna till och prata en stund. Men umgås någon längre stund, det vill jag inte. Orkar inte.

Gör som du känner då.. Du vet ju vad du vill redan, onödig trådstart. Följ dina tankar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Gör som du känner då.. Du vet ju vad du vill redan, onödig trådstart. Följ dina tankar. 

Jag ville se vad andra tänker kring det.Se det ur andras vinklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit med om samma scenario Volvo. "Orkade" inte med folk osv ett tag, så det blev snabbt att man blev ensam.
Mådde inte jättebra av att inte ha någon att göra något med så började umgås igen och fick tillbaka många osv, även nya.

Är väl i ett mellanstadium av det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du ska gå på återträffen! Kan ju bli hur trevligt som helst, ge det en chans, var inte så negativ! Ta lite chanser här i livet! Det är NU du kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

Jag ville se vad andra tänker kring det.Se det ur andras vinklar.

Jag ser nog det som lite onormalt.. Typ antisocialt kanske.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
Har varit med om samma scenario Volvo. "Orkade" inte med folk osv ett tag, så det blev snabbt att man blev ensam.
Mådde inte jättebra av att inte ha någon att göra något med så började umgås igen och fick tillbaka många osv, även nya.

Är väl i ett mellanstadium av det nu.

Då kanske det går i perioder. Jag har känt så här i nu kanske ett halvår. Hur mycket träffar du folk nu, i detta mellanstadium?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är i samma sits men det är bara för att mina vänner valt att gänga sig fast vi är unga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag ser nog det som lite onormalt.. Typ antisocialt kanske.  

Jag kanske blir något däråt. Typ den där gamle eremiten som bor ensam i en liten stuga mitt i skogen, avskiljt från omvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad: Då kanske det går i perioder. Jag har känt så här i nu kanske ett halvår. Hur mycket träffar du folk nu, i detta mellanstadium?

Om man räknar bort arbetet och endast räknar på fritiden så är det ju var helg iaf, alltid någon åtminstone!
Orkar typ inte på vardagar när jag kommer hem från jobbet, så jävla trött, hehe. Fysiskt ansträngande jobb o så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

Jag kanske blir något däråt. Typ den där gamle eremiten som bor ensam i en liten stuga mitt i skogen, avskiljt från omvärlden.

Bertil enstöring! <3 Haha, men så länge du mår bra av det och inte gör någon annan illa så! 🙂


   
SvaraCitera