Aviseringar
Rensa alla

Slutenvård


Ämnesstartare

Hej,

jag har blivit erbjuden plats på slutenvård nu. Ska dit i nästa vecka någongång.
Skulle vilja veta lite, utav er som har erfarenhet därifrån.
allmänt, ja allt möjligt!
jag fick ett bra intryck utav det i alla fall.
kram


   
Citera
Ämnesetiketter

Jovars, jag har erfarenhet av slutenvård. PIVA och BUP alltså...

Men var ska du? Ska du på behandlingshem (Capio och liknande) eller BUP?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Jovars, jag har erfarenhet av slutenvård. PIVA och BUP alltså...

Men var ska du? Ska du på behandlingshem (Capio och liknande) eller BUP?

Jag ska till BUP, jag är 18 dock- men det kanske tillhör det ändå.
Det är inte capio eller privat, utan genom psykiatrin.


   
SvaraCitera

Ok. Har också legat på BUP.

Du kommer att få eget rum (såklart) följa ett specifikt matschema. Vad vet jag, medicin om det behövs... Det BUP jag låg på hade platt-TV och Playstation, så lite tid kunde man döda 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, jag var där nu innan och det varkade bra.
en annan sak, hur är det med exempelvis godis och sånt? haha. måste låta komiskt med tanke på att det är sjukt onyttigt. men jag har lätt för att äta det its. för andra saker ibland. tänkte att man kanske kan få ta det som mellanmål en fredag eller nåt? hur hade du det?
kram


   
SvaraCitera

Jag tittade inte ens till godis så jag vet inte. Men jag tror inte det, då man ska gå upp i vikt på näring och inte "tomt socker"

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men att du vill äta godis är ju något att främja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjej91:

en annan sak, hur är det med exempelvis godis och sånt? haha. måste låta komiskt med tanke på att det är sjukt onyttigt

Nejdå, det är olika på vad som ger ångest. Jag hade t.ex svårare för fett.
Många brukar också kunna känna att de är värdelösa om de inte gör sitt allra yttersta för att lindra/kämpa emot en viktuppgång. Som skuldkänslor för att man tror sig ge upp sina ideal och värderingar. Tråkigt, synd och egentligen helt fel.

Godis kommer inte att få dig att gå upp mer än något annat.
Som morran säger är det nästan alltid bättre med någonting som ger näring också, men därmed är inte sagt hur stor skillnaden är.

Äter du en hyfsad kost med frukost lunch och middag kommer du att få i dig det mesta. Om du dessutom äter för att gå upp i vikt får du i dig ännu mer näringsämne bara eftersom att mängden total mat är större.

Att byta ut mellanmål mot godis ser jag inga problem med och om det dessutom främst är helger så herregud, JA! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Secrit:

Godis kommer inte att få dig att gå upp mer än något annat.
Som morran säger är det nästan alltid bättre med någonting som ger näring också, men därmed är inte sagt hur stor skillnaden är.

såg nu att jag fått svar på denna fråga i den här tråden.haha.
jag är dock fortfarande osäker 🙁


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera