Aviseringar
Rensa alla

Slutscenen i Lost in Translation


Ämnesstartare

Beware of spoilers!

Det här är min första tråd. Egentligen hade jag i mina tankar att inleda UM's allra första tråd tillägnad Bill Murray och alla hans underverk.

Men så blev det inte.

Jag tänkte att vi kunde diskutera den sista scenen i Lost in Translation. På ett internet nära dig har några människor under en längre tid mixat med rösterna och kommit fram till en tolkning som låter så här

Vad som tros sägas:

Dold text: When John is waiting on the next business trip, go up to that man and tell him the truth, okay?

Vad tror du?

Jag tror inte att just dessa orden nödvändigtvis behöver sägas, men åtminstone menas på ett och annat sätt. Det känns så uppenbart att kärlek har utvecklats under deras gemensamma tid i Tokyo. Hurvida den vågar och tillåts utvecklas, är frågan.

Det skiljer sig trots allt många år mellan dem och de båda befinner sig i olyckliga förhållanden.


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen som avstår Beck, Wallander eller vad den där Lejonkungen heter?

Kom igen nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läskigt

såg filmen för typ 10 min sen, andra gången jag sett den. den är hur grym som helst! scarlett johansson är det vackraste som finns och bill murray är en legend

tror dock inte att det där sägs. var säkert bara nåt simpelt eller hålla kontkaten eller nåt sånt

haha eller som den här kommentaren "For relaxing times, make it Suntory time"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst är den? Jag försöker se den varje måndag för att fly verkligheten - och det fungerar.

Tror du inte att de blir lite mer än förtjusta i varandra? Jag är helt övertygad om det. Hennes man John är ju allt annat än rolig att ha i sin omgivning.


   
SvaraCitera

Blev genuint glad av att läsa i den här tråden. Ska engagera mig djupare vid något annat tillfälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake] Tyckte filmen var riktigt tråkig och intetsägande, har jag missat poängen med den? (såg den för ett tag sedan, min flickvän tyckte samma sak)


   
SvaraCitera

Roll on:

Tyckte filmen var riktigt tråkig och intetsägande

fast jag förstod poängen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Blev genuint glad av att läsa i den här tråden. Ska engagera mig djupare vid något annat tillfälle.

Jag ser den varje måndag - det säger allt.

En dag kanske du ser den varje måndag.

Roll on:

[shake] Tyckte filmen var riktigt tråkig och intetsägande, har jag missat poängen med den? (såg den för ett tag sedan, min flickvän tyckte samma sak)

Såväl jag som min före detta flickvän tyckte verkligen om att se den tillsammans. Sedan vill jag vill inte direkt påstå att hon är särskilt djup som person, men det finns så mycket att i filmen.

Miljön, dialogerna och musiken. Att Kevin Shields har tagit del av soundtracket säger ju väldigt mycket.

Macktorsken:

fast jag förstod poängen

Tankar om slutet eller filmen över huvudtaget? Är nyfiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker också att den var väldigt tråkig. Blev klart besviken efter allt gott jag har hört om den. Och då är jag ändå en sådan som brukar tycka om den typen av film. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Tycker också att den var väldigt tråkig. Blev klart besviken efter allt gott jag har hört om den. Och då är jag ändå en sådan som brukar tycka om den typen av film. [sad]

Finns det någon anledning till att denna film inte passar denna herre, tro?

Personligen berörs jag starkt av miljöerna och känslan de tillför. Dialogerna känns verkligen naturliga, liksom skadespelandet. Trots huvudkaraktärernas olikheter, tycker jag att det är lätt att identifiera sig med dem. Och så känslan så klart, atmosfären.

Slutet är verkligen bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var ett tag sen jag såg den. minns inte hur den slutar [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

var ett tag sen jag såg den. minns inte hur den slutar [tard]

Engagerad jag är.

Slutar med Jesus and Mary Chain i bakgrunden, som det skall vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Slutar med Jesus and Mary Chain i bakgrunden, som det skall vara.

aha, minns nu [cute] fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ej sett den. Borde kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Miljön, dialogerna och musiken. Att Kevin Shields har tagit del av soundtracket säger ju väldigt mycket.

Faktiskt inte. [rolleyes]


   
SvaraCitera