Aviseringar
Rensa alla

¨Små bröst, liten rumpa=Dåligt självförtroende


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag har verkligen jätte dåligt självförtroende p.g.a min kropp.
Jag är osäker på mig själv och hatar att gå i t.ex bikini eller sitta i bara BH. När kompisar eller andra säger att mitt smink ser konstigt ut börjar jag nästan gråta för jag ser mig bara som ful.

Vad jag hatar;

Mina små bröst, om jag har 65A med push-up händer det nästan inget, lite push-up blir det ju men dom trycks till samtidigt. Har jag 70B med push-up sitter den perfekt men då får jag ingen push-up. Jag måste typ ha push-up i :S
vad ska jag göra? Har länge velat operera brösten och har funderat på att göra det när jag blir 18.
Min bästavän hjälpte mig att bygga på självförtroendet lite men hon har flyttat nu så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Och det hjälper inte att jag har stor benstomme (revbenen bara) Tips?

Mina fötter; Har storlekarna 37,38 o 39 beroende på skor och jag vågar knappt visa mina fötter bara eller med strumpor för jag tycker dom är så stora.. Barnsligt jag vet. Hur ska jag tänka?

Mina höfter; Har länge fått höra att jag ser ut som en tvättbräda eller ett plank, helt platt! jag hatar det och blir jätte ledsen... har inga höfter överhuvudtaget, det är som att dom inte existerar. har storlek 25 i midjan på byxor.. Hade jag haft lite höfter hade allt suttit såå mycket bättre.
Jag har jätte svårt för att hitta byxor.

Min rumpa; jag har en jätte liten rumpa! Alla byxor sitter fint i rumpan ( alltid lite slappt men finns typ inga byxor som sitter bra i rumpan på mig förutom jeanstights) men efter några dagar bara så är dom slappa igen... Det är så jävla jobbigt. Jaghar försökt o äta så att det ska lägga sig lite på rumpan men det verkar inte hända ngt, jag går bara upp i vikt. Något tips?

Min vikt; Jag väger 51 kg och är 170 cm lång. Jag tycker att jag väger som en flodhäst, eller jag tycker att jag ser ut som en iaf.. Alla andra kan väga 67 och vara jätte fina i kroppen men jag ser ut som ett h*lvete! 🙁 Tips?

Mina lår; Mina lår är jätte stora enligt mig.. Alla säger att jag har jätte små och tycker att jag är en idiot som ens vågar säga att jag har stora. Har dom kanske rätt?

Hjälp mig snälla! Alla tips eller kommentarer kanske hjälper? Någon som har samma själförtroende? Hur klarar ni er utan att ligga och gråta varje kväll?

Tacksam för allt!


   
Citera

alltså lol

tips; skaffa självförtroende.


   
SvaraCitera

I grund och botten kvittar det hur du ser ut sålänge du med attityd och kroppspråk kan förmedla att du är snygg och har bra självfötroende. Det är typ det sexigaste som finns.

Så ditt problem sitter egentligen ingen annan stans på din kropp än i huvet + att du särskriver i princip allt. Det är också ett problem.


   
SvaraCitera

det är bara du som tror att ditt utseende är fel så acceptera din kropp. bra självförtroende är svårt att få men det är en bra början


   
SvaraCitera

Alltså om du hade stor rumpa och stora bröst så skulle du lägga upp en tråd om att du känner dig tjock.

Alltså F14 då har man små bröst....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har säkert en kropp som många andra är avundsjuka på. Att du är smal och har små bröst är inte fel eller ovanligt för en 14-åring. Du har ju omkring 6 år på dig att mogna och utvecklas i kroppen. Många som är tidigt utvecklade håller inte kroppen i trim senare och ser inte alls lika bra ut. Träna och sköt om dig så kommer du säkert att bli nöjd med kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack , fick fan lite att tänka på.


   
SvaraCitera

är ju bara sött[party]


   
SvaraCitera

orkar inte svara på varje påstående separat, men tre fullgoda lösningar är:

1, tits or gtfo. jag ser inga uppenbara problem med din kropp som du beskrivit den, men utan bifogade bilder så är det rätt meningslöst att ens uttala sig.

2, köp jeans som inte stretchar så mycket. det skiljer sig rätt mycket mellan olika modeller, ett tips som förmodligen funkar skapligt är acne-jeans. de är mindre i storlekarna än låtsasstorlekarna som typ weekdays använder, så du borde inte ha något problem med att hitta ett par som passar även efter att de töjt ut sig (vilket alla jeans gör i början, vilket är anledningen till att man ska köpa lite mindre storlek än vad som känns bra när man testar dem).


   
SvaraCitera

Modell-liknande.


   
SvaraCitera

f14; det hör till typ
går eventuellt över


   
SvaraCitera

Hatemyself:

Jag tycker att jag väger som en flodhäst

Så du tycker att du väger 3-4 ton?[shake]


   
SvaraCitera

Brösten kommer förmodligen växa till sig, rätt vanligt att man har små bröst vid den åldern. Man brukar säga att brösten ändrar sig hela livet. När man blir gravid till exempel så växer tuttarna en hel del (inget jag ger som tips för att öka bröst storleken däremot!)

Hatemyself:

Har storlekarna 37,38 o 39 beroende på skor och jag vågar knappt visa mina fötter bara eller med strumpor för jag tycker dom är så stora

Storlek 37 är små fötter enligt min åsikt. Medans 38 och 39 är helt "normalt". Är ganska säker på att 38 och 39 är en av dem vanligaste sko storlekarna hos tjejer.

Ett tips när du köper byxor, köp en storlek mindre eftersom dem oftast töjer på sig. Personalen i affärerna brukar säga så och dem har rätt. Sen får man ibland testa sig fram bland olika modeller och märken tills man hittar den byxsorten som passar en bäst.

Du väger inte alls som en flodhäst!. Jag tror att dem har rätt när dem säger att dina lår är smala, för du verkar vara smal eftersom du är 170 och väger 51. Sen är det alltid så att lår blir lite tjockare när man sitter ner t ex.

Men det bästa tipset är nog ändå: försök jobba upp ditt självförtroende. Kan ta lång tid att göra det, men det är värt det i slutändan[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

lol


   
SvaraCitera

Hatemyself:

Små bröst

Äsch, för dom flesta killar är det helt okej om en tjej har små bröst.

Hatemyself:

liten rumpa

Win. [love]

Hatemyself:

Någon som har samma själförtroende?

De flesta av oss har väl problem med självförtroendet, det är något som skapas av vårt samhälle när vi slår på tv'n och det ser ut som att alla ser superperfekta ut och sen kommer nån reklam som vill få en att köpa nån skit för att man inte är tillräcklig som man är.

De flesta 14-åriga tjejer är överdrivet osäkra över sig själva, jag tror du är det också. :9


   
SvaraCitera